Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Pierre

Helaas ... bij mij geen foto's te zien :(
Groet Pierre.


Dirkh

Foto's nog maar eens aangepast, zouden nu zichtbaar moeten zijn.
Ben net aan het denken om die luifel te vervangen door een afdak van pannen. Ik ben uiteindelijk niet 100% overtuigd door de huidige luifel.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 09 november 2017, 08:19:36 AM
Foto's nog maar eens aangepast, zouden nu zichtbaar moeten zijn.
Ben net aan het denken om die luifel te vervangen door een afdak van pannen. Ik ben uiteindelijk niet 100% overtuigd door de huidige luifel.

Foto's zijn zichtbaar, Dirk.
Luifel: zou je niet beter een gestreept motief gebruiken?
Het huidige patroon vind ik niet super ...
Maar pannen lijken me te zwaar voor deze constructie.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Pannen lijken mij ook "te" - en eigenlijk vind ik die luifel best OK
Wat ik wel zou doen is dat hoekstuk vervangen, zodat het patroon mooier doorloopt

Citaat van: Dirkh op 08 november 2017, 22:24:38 PMEr moeten nog dakgoten aan, nog enkele fijne reepjes een de kanten en op de voegen enz..

Een dakgoot zou ik er niet aan maken, wel een stukje "textiel" dat omlaag hangt.
Misschien ook schuine steuntjes naar de uiteinden ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

De foto's zijn nu zichtbaar Dirk. Mooi werk maar ik zou voor de luifel ook gaan voor een streepjes motief en een hangend randje.
Groet Pierre.


Cord

Als ik deze foto's zie dan moet ik steeds tegen mezelf blijven zeggen: "Dit is N, dit is géén H0". Verbazend wat jij op deze schaal kunt maken.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirkh

Eigenlijk was het de bedoeling van dit een beetje na te bouwen , niet helemaal want dat hekje krijg ik niet klaar met de snijplotter.  Hier hangen wel kleine dakgoten aan.



Dus nog eens een poging doen met een kleiner patroon erin en proberen de hoek te laten aansluiten op de andere vlakken. Ik denk dat de basiskleur al redelijk goed zit maar ik moet een kleiner patroon in de leien of wat het ook is tekenen. Zal nog eens wat gaan tekenen en een nieuwe poging wagen.

mahtoska1

hey Dirk,

Je levert weer fanastisch werk. En dat in N.

Een vraagje. Al die bogen en krulletjes in de veranda, snij je dit uit 1 stuk of zijn dit meerdere stukken die je dan samen lijmt?

railrunner

 :o :o :o

Heel mooi Dirk!

Zou je het dak niet kunnen spuiten door het aanmaken van spuitsjablonen op dakpannenplaat ipv geprinte versie. Zou veel mooier overkomen.  Hekje zou ik etsen of 3D-print, bij voorkeur etsen. Er zal wel iemand zijn hier op dit forum die je hierbij kan helpen, of een test voor op de etsbijeenkomst 3 december, je gaat er toch naar toe.  Ook veranda kan op die manier gemaakt worden.

Gerolf

Citaat van: railrunner op 09 november 2017, 16:23:56 PM... of een test voor op de etsbijeenkomst 3 december, je gaat er toch naar toe.

2 december !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Euhh, juist Gerolf, aandachtig gelezen! Shame on me :-[ :)

raf

of 3D kleuren printen  zou dat niet lukken
er bestaan toch 3D printers die met 2 kleuren kunnen printen tegenwoordig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Citaat van: mahtoska1 op 09 november 2017, 15:34:05 PM
hey Dirk,

Je levert weer fanastisch werk. En dat in N.

Een vraagje. Al die bogen en krulletjes in de veranda, snij je dit uit 1 stuk of zijn dit meerdere stukken die je dan samen lijmt?

Het kleine hekje onderaan is een apart stuk en dan de stijlen van de veranda zijn een tweede stuk wat aan de achterzijde verstevigd is met styreen strips van 0.5 mm

Citaat van: railrunner op 09 november 2017, 16:23:56 PM
:o :o :o

Heel mooi Dirk!

Zou je het dak niet kunnen spuiten door het aanmaken van spuitsjablonen op dakpannenplaat ipv geprinte versie. Zou veel mooier overkomen.  Hekje zou ik etsen of 3D-print, bij voorkeur etsen. Er zal wel iemand zijn hier op dit forum die je hierbij kan helpen, of een test voor op de etsbijeenkomst 3 december, je gaat er toch naar toe.  Ook veranda kan op die manier gemaakt worden.

Etsen is een mogelijkheid maar voorlopig probeer ik het met het materiaal en gereedschap dat ik heb.
Het lijkt grof op de foto maar uiteindelijk zijn de stijltjes van het onderste hekje 0.3 mm breed en 0.1 mm dik.
Denk niet dat dat haalbaar is met 3d print.

Zal wel eens kijken op 2 december of ik eventueel het nodige materiaal ga aanschaffen om te etsen. Zal een beetje van de kostprijs afhangen.

En die luifel. Ben er nog niet uit hoe ik dat ga verbeteren.
Nog eens een nachtje over slapen.

Opazwitserland

Schitterend werk Dirk. Volg met veel belangstelling je minibaan

Paul