La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Dirkh

Vandaag de baan nog eens in zijn geheel opgezet, duurde wel langer dan ik dacht, ongeveer 1.30 u alleen vooral omdat ik eigenlijk al niet juist meer wist welke bout waar moest komen. Met twee zou het ook veel sneller gaan, nu is het nogal moeilijk om de fries op de zetten.

De achtergrond nog eens gehangen en al een deel op de baan gezet om nog eens te kijken of het allemaal wel gaat passen.
De kleuren zijn niet van de beste kwaliteit doordat ik nog de flits moest gebruiken (mijn verlichting blijft wat achter)



Het begint hier wel vol te raken stilaan
Het minibaantje staat nog op zitstand opgesteld, normaal staat het 50cm hoger

Dirkh

#121
Nog eens aan het mini baantje bezig geweest :
Interieur en verlichting aan het aanbrengen geweest.









Nu nog een reeks stoelen en tafels maken voor het terras.

Geert

#122
Dirk,

Je zult ook eens moeten overstappen naar een ander opslag medium voor je foto's.

Deze van je laatste post zijn bij mij niet zichtbaar.


Ik kan je mini baantje natuurlijk  ook 'live' komen bewonderen als ik nog eens in je buurt fiets...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirkh

Nu beter ? Ik heb gemerkt als ik te snel de foto's deel via een link deze maar even bruikbaar blijft. Ik controleer nu telkens met een andere browser of ze zichtbaar zijn en daarstraks werkte dat en nu niet meer, dus de linken nog eens terug aangepast.

Geert

Ik zie ze nu,

Daar gaat mijn 'live' bezoek ...  ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Geert op 04 november 2017, 17:44:03 PM
Ik zie ze nu,

Daar gaat mijn 'live' bezoek ...  ;)

Geert

Daartegen zal er hopelijk al wel iets nieuws te zien zijn. ;D
nog wat verder geprutst, mijn ogen worden slechter met de dag, telkens ik een foto maak zie ik maar meer en meer fouten.
Heb ik mijn muur beschadigd bij het uittesten vanhet afdak, kras in de verf  >:( En dan past dat afdak nog niet helemaal zoals ik wil.  :( Misschien valt het nog te redden .


eddy

Dirk,
als U hulp nodig heeft voor een tentoonstelling,geen probleem.We komen graag helpen.

groeten Eddy.

Dirkh

Citaat van: eddy op 04 november 2017, 18:56:06 PM
Dirk,
als U hulp nodig heeft voor een tentoonstelling,geen probleem.We komen graag helpen.

groeten Eddy.

Die tentoonstelling zal wel gaan denk ik , alhoewel alle hulp altijd welkom is. Maar dat baantje klaar krijgen tegen oktober 2018 ?

Had niet genoeg stoeltjes en tafels meer in voorraad dus maar enkele uren aan het prutsen geweest met de snijplotter.
Ook maar een lantaarntje klaargemaakt voor aan de muur. Nog even wat verf erop en ze kunnen geplaatst worden.


3rail

Dirkh.

De huizen blijven in het echt ook niet nieuw.
Een beetje schade er aan maakt het geheel af en toe juist levendig.

Zorg er voor dat niet alles even mooi strak is, maar juiste rondingen en kleine schade's maken het geheel af.
Veel succes met de verdere bouw.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Kautenbach

Mooie stoelen en tafels ;) ga door, wij volgen met veel belangstelling

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 05 november 2017, 15:02:36 PM
Mooie stoelen en tafels ;) ga door, wij volgen met veel belangstelling

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

#132
Terras bijna klaar.



marc goovaerts

Het ziet er fantastisch uit. Alleen.. die luifel... vergeleken met de rest doet die erg' papierig' aan.
Misschien wat wheateren ?

Dirkh

Komt nog die moet eerst verder drogen vooraleer ik er verder aan kan werken. Er moeten nog dakgoten aan, nog enkele fijne reepjes een de kanten en op de voegen enz..
Er is nog werk aan. Komt wel inorde.