Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

SuSke

Maak je gips ook "taaier" door er houtlijm mee onder te draaien  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cord

Of misschien met houtlijm een strookje glasvezelbehang tegen de achterkant plakken. Er bestaan ook rolletjes glasvezel die worden gebruikt om bijvoorbeeld de naden van gipsplaten mee af te plakken tegen het scheuren.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Dirkh

#92
Voila eerste muurtje geplaatst dat kan nu een nachtje drogen.
Voorzien van wapening met gyproc zelfklevende voegband en gips met als extra wat houtlijm toegevoegd.

Om het stukje dat boven de straat moest uitsteken te kunnen gieten heb ik een mal gemaakt en omwikkeld met folie die achter het muurtje zit. Deze is nu terug geplaatst om extra ondersteuning te geven tijdens het inkrassen en het drogen.

Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen en of die rand het gaat overleven.


Gerolf

Het lijkt me niet evident om zoiets "ter plaatse" te krassen.
Ik zou zo'n muur apart gieten, op de werkplek krassen en verven, en later inplanten  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Een test schilder stukje en ik hoop dat de foto nu zichtbaar is.


Cord

Prachtige muur!
Moeilijk voor te stellen dat dit Spoor N is.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Michiel

JA! Dit ziet er erg goed uit. Ik vind de kleuropbouw erg goed. De bovenrand, vooral bovenop, is mogelijk iets te veel met wit gebrushed, maar dan ben ik aan vitten. Knappe kleuren.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Mooi teststukje  :P
Dat die muur onder de rand wat geleden heeft stoort mij ook totaal niet  8)

Citaat van: Michiel op 07 september 2017, 08:43:53 AMDe bovenrand, vooral bovenop, is mogelijk iets te veel met wit gebrushed

... wat mij betreft is het een aanvaardbare vervuiling: Teveel duiven in de buurt, vermoed ik  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Prachtig teststukje ... ik vind hem geslaagd! ;)
Groet Pierre.


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Need I say more...   8)

Ik ga alleen in herhaling vallen Dirk.
Mooi resultaat, zeker als je in het achterhoofd houdt dat dit N is.

KNAP
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

wilgo

prachtige muur Dirk dit in N met de hand.
mooi

groeten
willy