Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Dirkh

Nog wat verder aan het passen en aanpassen



De bedoeling is van achteraan de twee huisjes van het diorama te plaatsen (blauwe pijl), op de voorgrond nog 2 huizen die aansluiten op de straat, tegen de kerk langs links achteraan komt ook nog een gebouw en dan recht ook nog een huisje, de rest wordt opgevuld met pleintjes met de nodige kraampjes , terrasjes enz.., het grijze gedeelte wordt nog een extra steunmuur om het hoogte verschil op te vangen en nog een open zicht te laten op de kerk en de achterste gebouwen.
Morgens de baan eens terug op expo hoogte zetten, dan een paar mockups maken om te kijken of de theorie in de praktijk ook werkt en alles voldoende zichtbaar blijft door de doorkijkjes.


Floris

gaaf, ben wel heel benieuwd hoe dit uiteindelijk wordt! Die nieuwe muur maakt het geheel wel nogal "murig" misschien, tis daar bergachtig genoeg voor een stukje rotswand aangevuld met stukken muur wellicht? maar misschien wordt dat ook geforceerd hoor...

Dirkh

Citaat van: Floris op 12 augustus 2017, 23:34:28 PM
gaaf, ben wel heel benieuwd hoe dit uiteindelijk wordt! Die nieuwe muur maakt het geheel wel nogal "murig" misschien, tis daar bergachtig genoeg voor een stukje rotswand aangevuld met stukken muur wellicht? maar misschien wordt dat ook geforceerd hoor...

Bedankt voor de opmerkingen, Ik ga eens bekijken of ik die tweede muur nog door iets anders kan vervangen. Je hebt gelijk het gaat teveel muur worden. Oorspronkelijk was het de bedoeling van er nog enkele smalle huisjes te plaatsen maar ik vrees dat er daarvoor net iets te weinig plaats is. Straks nog eens meten en passen of we die voorste steunmuur niet een paar centimeter kunnen laten opschuiven om zo plaats te maken voor de huisjes die er oorspronkelijk gepland waren.

Dirkh

Nog wat aan het experimenteren geweest met verschillende opstellingen voor het dorp:

versie 1






versie 2 :








Ik denk dat het versie 2 wordt maar dan het dak aangepast voor het huisje naast de rivier.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chrisrail

#67
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

sdz1976

Toen ik eindelijk de verschillen doorhad, vond ik optie 1 het mooist.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirkh

Een eerste experiment om een steunmuur te maken met pluimkarton, ik moet de voegen nog terug wat lichter maken denk ik.



Ik ben nog niet helemaal overtuigd en twijfel nog om die te maken met gips ipv pluimkarton.

sdz1976

De voegen mogen idd iets lichter Dirk, maar het is wel een knap muurke geworden  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michiel

Geen idee hoe groot of klein deze steentjes zijn (poppetje bij zetten?) maar het kleurenpalette zit goed. Voegen zouden misschien iets meer geaccentueerd kunnen worden, maar de textuur blijft wel wat sponzig. Voor achteraan geen probleem, maar voor vooraan niet voldoende harde "steen"-indruk, naar mijn idee. (op foto geoordeeld zonder te weten hoe groot dit nu eigenlijk is)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

#72
Op vraag van Michiel een verloren gelopen wandelaar :



En dan zie je dat de stenen te groot zijn. Dus terug beginnen

Gerolf

Citaat van: Dirkh op 04 september 2017, 10:19:05 AMEn dan zie je dat de stenen te groot zijn. Dus terug beginnen

Jammer, dat wel - maar je maakt een terechte keuze  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

De struktuur van het schuimkarton komt teveel naar voren op de stenen. Misschien is schuimkarton in deze schaal niet de ideale manier om deze muur te maken.