Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 07 augustus 2017, 15:45:56 PM
Ja maar ja maar Dirk ...
't Is niet de bedoeling dat je alle gebouwen wegknipt, hé ? ? ?
We hopen dat je ze gaat bouwen ! ! !  ;D ;D ;D

Ik ga ze bouwen hoor maar aangezien de rivier door het dorpje loopt moeten er enkele huizen op de achtergrond verdwijnen en vervangen worden door iets anders.
Het deel aangeduid door de pijl en lijnen zou moeten aansluiten op de achterliggende bergen om zo de indruk te kunnen geven dat het riviertje daar doorstroomt.



De rest ga ik zoveel mogelijk verbergen of laten aansluiten op de huisjes. Nog wat studiewerk eer het ontwerp helemaal klaar is.
Ik heb al een idee voor het dorp maar ik moet het allemaal kunnen laten aansluiten op de achtergrond.

En het diorama La douce France I , gaat voor een groot deel terug gebruikt worden. De kerk waarschijnlijk als ze past en de huisjes voor op de achtergrond ergens.

PeterVG

Waarom zou je riviertje niet doorheen de huizen kunnen stromen. Dat doet de Dijle in Leuven toch ook. Met veel kronkels dus past de achtergrond naar mijn smaak wel.

Cord

Nu je ineens zo handig bent geworden in het manipuleren van foto's, zou je ook een andere achtergrond er gewoon voor kunnen plakken... een achtergrond precies naar je smaak.


Trouwens, te zien aan de kwaliteit van je bouwwerken ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat je een H0-spoorder was... maar alles is in 1:160!  :o
Knap werk!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Dirkh

Nog wat aan het meten en passen geweest. Ik heb even een bak van het schaduwstation gebruikt (die maar 30cm diep is) omdat bij de andere de contouren nog moeten uitgezaagd worden.
Met wat bouwwerken die ik al had klaar liggen voor de thuisbaan even test opstellingen aan het maken geweest om een idee te krijgen.





Hier zie je mijn probleem, waar de rivier komt staan op de achtergrond een hoop gebouwen, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken. Misschien een scherpe bocht in de rivier maken naar rechts en deze achter de kerk laten verdwijnen of zo dan kunnen die gebouwen blijven staan op de achtergrond.

En waarom ik nog wat huizen wil wegwerken aan de andere zijde : waar die meter is gepositioneerd zou de weg dalen tot op 0 cm om zo een aftakking naar het station te kunnen maken.
Die kerktoren is ondertussen al weggewerkt maar ik weet niet of ik de ander huizen genoeg kan camoufleren met groen



Ik ga de achtergrond nu even laten voor wat het is en beginnen het landschap zijn definitieve vorm te geven, dan kan ik beter uitmeten waar wat nog moet weggewerkt worden op de achtergrond.

Dirkh

No wat verder gedaan aan de steunmuren rondom de bruggen


Cord

...en dat allemaal in N-spoor!
Ongelofelijk. 
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

sdz1976

Het zijn idd knappe dinges 8) 8)

Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Groet Pierre.


Dirkh

Bedankt voor de complimenten.
Nog een trapje gemaakt, de stenen van de steunmuur zijn hier wat groter (3 x 5 mm max dus 48 x 80 cm max) wat bij de echte situatie ook zo is maar ik had ze misschien beter iets fijner gemaakt.


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Dirk, goed bezig man!

Opmerkingen: ja...  Die ontwerper van die trap gaat geen overdreven kosten gaan uitgeven voor een metalen leuning/valbeperking als hij toch met natuursteen bezig is.  Hij gaat zijn muurtje gewoon wat hoger maken en van een deksteen voorzien  ;)
Groetjes, Peter


Dirkh

Citaat van: PeterC op 09 augustus 2017, 20:25:43 PM
Dirk, goed bezig man!

Opmerkingen: ja...  Die ontwerper van die trap gaat geen overdreven kosten gaan uitgeven voor een metalen leuning/valbeperking als hij toch met natuursteen bezig is.  Hij gaat zijn muurtje gewoon wat hoger maken en van een deksteen voorzien  ;)

Betreft die opmerking, volledig met akkoord maar :



Ik denk dat ze toen nog geld genoeg hadden of stenen te weinig.  ;)
Ik moet wel toegeven dat ik een beetje vals heb gespeeld en de arcades onder de trap weggelaten heb. Dat was me iets te veel prutswerk met die rare vormen en dat is geen vervorming van de foto.

Dirkh

Wat passen en meten en zagen en we hebben een eerste opstelling om alles eens na te kijken.




evan

Ik ben fan van zo een hoekje!  De compositie is zeker geslaagd!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Citaat van: evan op 12 augustus 2017, 21:45:08 PM
Ik ben fan van zo een hoekje!  De compositie is zeker geslaagd!

Daar kan ik mij helemaal bij aansluiten.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be