La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

beertje

Dirk,
Je kunt altijd langskomen,heb 123 design maar het tekenen gaat nog niet zo goed.
wil het daarna ook wel printen voor je.
Gr.Willy

railrunner

Hey Dirk,

Wil ik wel eventjes tekenen voor jou ;)  Niet zo veel moeite.

Dirkh

Bedankt allemaal maar de stukken zijn ondertussen al getekend en besteld.

Dirkh

Het minibaantje wordt ingewerkt in de grote baan, zie https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28652.0.html

Nog een kleine aanwinst ontvangen vandaag:
mabar abj1 renault by D Ha, on Flickr

mabar abj1 renault by D Ha, on Flickr


En eindelijk tijd gehad om mijn houtwerk te bestellen en op te halen.
Nu hopen dat het wat minder warm wordt zodat ik terug wat kan verder werken.

Dirkh

Niet veel spectaculair te melden maar gewoon om te laten weten dat ik nog leef. :)

De module van modelbaan moustiers die overgebleven is aan het aanpassen. De bocht opgebroken, wissel van het oude schaduwstation uitgebroken. En dan een gaatje gemaakt in de plaat en wat verbouwen om de rails op de juiste hoogte te krijgen om deze module te kunnen gebruiken in de nieuwe baan.
Ze is nog wel redelijk groot die module (150 x 60 cm) maar ik kan ze nog net hanteren om de nodige aanpassingen te doen.

nieuw schaduwstation by D Ha, on Flickr

Een nieuw stukje gemaakt met de nodige wissels en aandrijvingen dat net over de opening past.
nieuw schaduwstation by D Ha, on Flickr

En dan gemonteerd
nieuw schaduwstation by D Ha, on Flickr

Het schaduwstation is ondertussen ook al klaar
nieuw schaduwstation by D Ha, on Flickr

En nu verder la douce france II aan het aanpassen, wat extra xpressnet aansluitingen, andere stroomvoorziening enz.. Vervelende werkjes maar dat moet ook gebeuren.

Ik wilde beginnen aan het houtwerk van de volgende modules maar nu merk ik dat de houtzagerij bij 3 platen de verkeerde breedte heeft gebruikt 39 cm ipv 38 cm. Verdorie moet ik die zelf aanpassen of terug naar de zagerij om die te laten aanpassen.

Nu eerst nog wat uitmeten en contouren van het landschap uittekenen op de platen.
Hopelijk de volgende weken wat meer tijd om verder te werken aan de baan.

doomslu

Citaat van: Dirkh op 16 oktober 2019, 21:36:12 PM
Niet veel spectaculair te melden maar gewoon om te laten weten dat ik nog leef. :)

...
Fijn om te horen!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Strak werk Dirk  8). Een goed uitgewerkt en goed werkend schaduwstation ga je veel plezier van hebben later. Succes met de vervelende werkjes  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Ben nog aan het twijfelen voor de hoekmodule :

Volgens plan :
hoekmoduleplan by D Ha, on Flickr

nu twijfel ik over de achterzijde, hoog laten (groene lijn) middel (rode lijn) of laag (blauwe lijn)

hoek module by D Ha, on Flickr

Ondertussen zijn alle electrische aanpassingen aan de bestaande modules uitgevoerd en getest. Als ik nu de hoekmodule klaar krijg, kan ik al pendelen tussen het schaduwstation en de station entreveaux.

59erke

mijn voorkeur gaat meer uit naar de gulden middenweg (rood dus)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Ik volg Koen (rood dus)
Succes met de verdere bouw !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Ik zou eerder voor het groene gaan omdat dit een geleidelijke overgang geeft...

Dirkh

Uiteindelijk is het iets tussen groen en rood geworden, anders was de achterkant te hoog omdat de weg  vlak naast de achterkant komt te liggen.
Vandaag eens een halve dag ongestoord kunnen werken en dit is het voorlopig resultaat.
De vorm is ruw uitgezet. het traject voor het spoor is voorzien van de helling en verder een beetje ruw de contouren van het landschap uitgezet.

Er snel wat huisjes opgezet om een idee te krijgen van het resultaat. Ze staan nog niet correct en er moeten er nog een heel deel bijkomen.

hoekmodule by D Ha, on Flickr


hoekmodule by D Ha, on Flickr


hoekmodule by D Ha, on Flickr

Het geeft al een klein beetje een indruk van het resultaat.

Geert

Citaat van: Dirkh op 22 oktober 2019, 15:45:18 PM

"Vandaag eens een halve dag ongestoord kunnen werken"

Voor een gestoord mens heel wat  ;) , grapje hé Dirk  :D

ziet er goed uit, als ik nog eens de zondagmarkt van Herentals bezoek, weet ik je wel te vinden...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirkh

Weet het dan op tijd te zeggen, kan ik mijn bestelling van croissants,  pistolets  enz.. door geven. ;)

Stedahult

Mvh. Steef