Roco HLE20 : studie : resultaten en vraag naar belangstelling

Gestart door eve, 19 mei 2017, 21:04:09 PM

eve

Dit zijn de resultaten van de voorstudie.



Roco-nummers : 43xxx.
43M : vervangen van de dikke motor door een dunnere. Mijn besteld materiaal is nog niet binnen, dus ik heb nog geen definitieve nummers.
43P22 : een PCB met Plux22 interface.
43L4 : vervangen van de gloeilampjes door LED's. Eenvoudige oplossing met 2 witte en 2 rode LED's. Door iedereen uit te voeren. Wel geen rangeerlicht (rondom wit) of noodsignaal mogelijk.
43L8 : vervangen van de gloeilampjes door LED's op een nieuwe PCB. Duurdere oplossing. Alleen uit te voeren bij voldoende belangstelling.
43S : stuurstandverlichting dmv LED's. Gemakkelijk.

Roco-nummers : 62xxx of hoger.
62LW : gele LED's van de koplampen vervangen door witte (indien nodig).
62AP : aanpassing van de bestaande PCB NEM652 om het apart schakelen van de rode lichten mogelijk te maken. Wel geen rangeerlicht (rondom wit) of noodsignaal mogelijk.
62P22 : een PCB met Plux22 interface.
62S : stuurstandverlichting dmv LED's. Gemakkelijk.

De 2 verschillende lijnen 43 en 62 zijn nodig omdat de chassis van de reeksen 43xxx en 62xxx totaal verschillend zijn. Bij voldoende belangstelling zal de prijs van de PCB's rond de 10-12 € liggen.

Laat me maar iets weten over uw belangstelling, ook met aantallen, zodat is een goed prognose kan maken voor de onderdelen.
Alle antwoorden graag op erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen).

Erik

OlivierV

Erik, met NEM652 (8 polig) is rangeerverlichting wel mogelijk via functiemapping (toch met ESU decoders), heb dat zo bij al mijn locs met 8polige decoderstekker of ingesoldeerde stekker gedaan. (aanpassing aan print + mapping).

Wat ook een uiterlijke verbetering zou zijn, zeker voor de oudere (dikke motor) en de 2002, 2024 en 2025 met stekker en nieuwe motor is een ander sleepstuk voor de pantograaf, want dat wat er standaard opzit is maar een lomp iets vergeleken met de nieuwere sleepstukken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Olivier,

Die verbeterde sleepstukken om op de panto's te plaatsen, zijn verkrijgbaar ( mits betaling ) bij Sommerfeldt

Grtjs,
Saskia

eve

Citaat van: OlivierV op 20 mei 2017, 00:11:21 AM
Erik, met NEM652 (8 polig) is rangeerverlichting wel mogelijk via functiemapping (toch met ESU decoders), heb dat zo bij al mijn locs met 8polige decoderstekker of ingesoldeerde stekker gedaan. (aanpassing aan print + mapping).

Wat ook een uiterlijke verbetering zou zijn, zeker voor de oudere (dikke motor) en de 2002, 2024 en 2025 met stekker en nieuwe motor is een ander sleepstuk voor de pantograaf, want dat wat er standaard opzit is maar een lomp iets vergeleken met de nieuwere sleepstukken.

Olivier,
Dat weten we. Maar we wensen in basis geen oplossing voor te stellen voor 1 merk decoder of zelfs 1 type. In uitbreiding kan het wel in een tweede stadium.

Sleepstukken : dat is een cosmetische aanpassing. Wij houden ons meer aan het technische aspect.

Toch bedankt voor de reactie.

Erik