Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Conrad wisselmotoren

Gestart door Rochevalien, 07 augustus 2006, 23:11:10 PM

DelticPower

Hallo Mattias, ben bezig met mijn plattelandsstationnetje. Daarvoor gebruik ik rocoline met bedding. Heb gebruikt 2 wissels en 4 kruiswissels. Prijs voor een kruiswissel ong 55 Euro. Daarbij dus nog 2aandrijvingen. Viessmann ong 30 euro komt op 115 euro per kruiswissel x 4 is 460 euro. Twee wissels a 36 euro plus viessmannaandr 132 euro, dus totaal 592 euro voor mijn emplacementje andere rails niet meegerekend. Even omrekenen naar franken of guldens. Ben toch blij dat er goedkopere aandrijvingen zijn. De dig. aansturing voor vier motoren kosten 27 euro. (bouwpakket).
Het is een mooi iniatief van Viessmann om vervanging te leveren voor rocoaandrijvingen, maar voor deze bedragen gaat bij mij de liefde over.[:(]
Groeten van Jan

DelticPower

Voor de liefhebbers, een paar plaatjes van de motor die Wim Ysbeer bedoelt.



Groeten van Jan

karthuizer

citaat:
Geplaatst door ysbeer

dit zijn ze.
wie een schema nodig heeft voor de aansturing,hij vragen


http://www.verkoop.licht-geluid.nl/showtec-spiegelbol-motor-battery-operation-hl60417.html


wim ysbeer



Wim

Kun je mij dit schema bezorgen? Ik ben namelijk op zoek naar een goedkope wisselaandrijving en dit lijkt mij het proberen waard!

Alvast bedankt.

Bruno

ysbeer

Hier bij het schema.
de voedingen zin van die stekkervoedingen ze zijn in stel baar op ander halve volt,draai hij dan note hard dan twee anti paralel geschakelde diodes in serie met de motor zetten.
het is mogelijk om een 2 polig relais te kopen en daar mee dan ook het hartstuk(sorry puntstuk)te schakelen.

[/img]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

...ze zijn in stel baar op ander halve volt,

Ysbeer,
het leest een stuk makkelijker als schrijft:...ze zijn instelbaar op anderhalve volt.

Het kan natuurlijk ook met 1 voeding, als je relais neemt met 2 omschakelcontacten. Eventueel 3 contacten als je ook het puntstuk wil schakelen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

...ze zijn in stel baar op ander halve volt,

Ysbeer,
het leest een stuk makkelijker als schrijft:...ze zijn instelbaar op anderhalve volt.

Het kan natuurlijk ook met 1 voeding, als je relais neemt met 2 omschakelcontacten. Eventueel 3 contacten als je ook het puntstuk wil schakelen.


Beide punten gelijk.(beetje te haastig geschreven)
Maar relais met drie contacten zijn duur,en zo een stekkervoeding kost bijna niks.

wim ysbeer
wim ysbeer

Klaas Zondervan

Ach ja Wim, ieder reageert vanuit zijn eigen situatie. Ik heb een paar honderd relais liggen met 4 wisselcontacten, en die kostten me niks. En nee, ze zijn niet te koop want ik ga ze allemaal zelf gebruiken.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Ach ja Wim, ieder reageert vanuit zijn eigen situatie. Ik heb een paar honderd relais liggen met 4 wisselcontacten, en die kostten me niks. En nee, ze zijn niet te koop want ik ga ze allemaal zelf gebruiken.



sterkte.

wim ysbeer

Frank_N

Wim Ysbeer, Heb jij relais nodig? Indien ja, stuur pm.

Groetjes Frank
Groet van Frank

DelticPower

Hoi Frank, had jij toevallig nog een relaitje over? [:D][:D]
Groeten van Jan

Frank_N

Groet van Frank

marimon

Wim Ysbeer,

Bij Conrad vind ik een hoop stekkervoedingen. Kun je mij, met eventueel een referentienummer van Conrad, een goed exemplaar aanbevelen?

Kun je mij iets concreter uitschrijven wat er bedoeld wordt met
" relais door digitaal gestuurd ".


Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

ysbeer

citaat:
Geplaatst door marimon

Wim Ysbeer,

Bij Conrad vind ik een hoop stekkervoedingen. Kun je mij, met eventueel een referentienummer van Conrad, een goed exemplaar aanbevelen?

Kun je mij iets concreter uitschrijven wat er bedoeld wordt met
" relais door digitaal gestuurd ".

STEKKERNETVOEDING PA-800 LED    Gerelateerde producten     Hoogwaardige producten    





Soortgelijke afbeelding! Let alstublieft op de producttekst

 
                         
 
 
 
 
 

Merk Extra informatie
   


STEKKERNETVOEDING PA-800 LED
Bestnr.: 518346 - 89

Type PA - 800 LED
Uitgangsspanning  800 mA
Afm. (bxdxh) 99 x 102 x 69
Gewicht 500 g
Ongestabiliseerd x
Gestabiliseerd -

Prijs vanaf 8,09 EUR

                            stuk(s)  
Gunstige kwantumkorting
Aantal in stuk(s) Prijs in EUR Besparing in EUR  
1 8,99 --  
5 8,54 5% = 0,45  
10 8,09 10% = 0,90  




Praktische controle-LED
Ongestabiliseerd of gestabiliseerd.
Uitgangsspanning van 1,5 tot 12 V/DC






Dat relais door digitaal gestuurd stelt niets voor dat is perongeluk blijven staan van een vorige toepassing.

De voeding moet voor 1 wissels ongeveer 35 a 50 mA kunnen leveren.
Het hangt dus er een beetje van af hoeveel wissels je hebt,die dingen trekken namelijk continu stroom.
Ik denk dat 1 AMP wel te krijgen valt,meestal zijn dat instelbare voedingen.
Als je een andere voeding van 1.5 volt heb is die natuurlijk ook goed.

Zal een kijken bij conrad.

wim ysbeer

tonycabus

Lees ook mijn artikel over de Chalumano-wisselmotor nog eens, en vergeet die stekkervoedingen!!! Daarmee gaan jullie die moteurkes opstoken! Gebruik een wat hogere spanning en een aangepaste serieweerstand, dan loopt er op het eind van de slag wel nog steeds stroom door het motortje maar het vermogen wordt begrensd.
Zie ook de foto waarbij ik microswitches monteerde voor eindafschakeling en eventuele hartstukpolarisatie en beveiliging.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Lees ook mijn artikel over de Chalumano-wisselmotor nog eens, en vergeet die stekkervoedingen!!! Daarmee gaan jullie die moteurkes opstoken! Gebruik een wat hogere spanning en een aangepaste serieweerstand, dan loopt er op het eind van de slag wel nog steeds stroom door het motortje maar het vermogen wordt begrensd.
Zie ook de foto waarbij ik microswitches monteerde voor eindafschakeling en eventuele hartstukpolarisatie en beveiliging.


Tonny, dat schrijf je wel allemaal erg van"ik weet het er daar mee uit".
Ik draai met deze motoren en de schakeling al meer dan twee jaar en zonder dat ik motoren heb opgestookt.
Een serie weerstand werkt ook maar de start van deze motoren is nogal moeizaam op b.v 8 volt met weerstand.
Verhoog je dan de spannig,is je langzame omzetten van de baan.
Hij vliegt als een gek.
En tony mijn motoren worden niet warm.ook niet na een halve dag aanstaan.
Micro schakelaars er op kan maar wat de prijs betrefd is een twe polig relais een stuk eenvoudiger en goed koper.
Kijk niet iedereen behoeft het met me eens te zijn maar helemaal onzin schrijf ik nu ook weer niet.

wim ysbeer