Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mijn Digikeijs DR 4050 werkt niet meernaar behoren

Gestart door Val-Rikard, 17 mei 2017, 21:01:50 PM

Val-Rikard

Gisteren merkte ik tijdens het werken aan mijn baan dat de baanverlichting bij dag modus langzaam maar zeker verzwakte.
Ik twijfelde en dacht in eerste instantie dat het aan mijn ogen lag, het was in het begin ook bijna niet merkbaar.
Tijdens het avondeten schakelde ik de baan met inbegrip van de baan verlichting volledig uit. Na pak weg een 45 tal minuten schakel ik de baan opnieuw aan.
Tot mijn verbazing branden enkel nog de rode led's. Ik sluit de computer aan op de module om één en ander te controleren en constateer dat alle parameters nochtans
ongewijzigd zijn.  Wat ik nadien ook doe, de witte led' krijg ik nog met moeite aan de klap en branden amper. Ik vraag mij ook af of de andere kleuren nog op het ingestelde niveau branden.
De module is nog geen twee jaar oud. Ze werkte altijd perfect tot gisteren... Is er iemand op het forum die denkt te weten wat hier aan de hand is.  ??? :'(



vyncky

Stuur eens een mailtje naar Digikeijs.

Deze hebben aan mij en m'n vader (in de beginjaren) goede service geleverd. Misschien is het nog garantie?

succes!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Freek

Zou het kunnen dat de voeding niet meer in orde is?

Val-Rikard

Ik zal eens contact opnemen, ik vermoed dat de Led eind trap driver naar de knoppen zal zijn...  :'(

Gerolf

Mij lijkt het ook een voedingsprobleem. Rode leds hebben de minste spanning nodig, en die branden nog net wel ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Val-Rikard

De juiste oorzaak is gevonden, het was inderdaad de voeding. Ik heb een gelijkaardige voeding aangesloten op de bewuste module en het probleem was opgelost.
Waarom de voeding na nog geen twee jaar het al laat afweten is mij een raadsel.
Ik nam contact op met Digikeijs en zie wel wat hun antwoord is.
Alvast bedankt voor de tips !!!  :)

Groet, Rik

Ben