Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

brug constructie

Gestart door Dirkh, 16 mei 2017, 22:29:18 PM

Dirkh

Misschien in het verkeerde topic maar ik ben op zoek hoe onderstaande metalen brug geconstrueerd is. De bovenkant lijkt me duidelijk maar ik ben eigen op zoek naar de onderkant waarvan ik geen foto's vindt. Ik vraag me af hoe de ondersteuning van de brug gebeurt. Ik wil deze namelijk gaan nabouwen en vrees dat een deel van de onderkant zichtbaar zal zijn en ik wil deze zo correct mogelijk nabouwen.










Dirkh

Bedankt voor de link, die heeft me verder geleid naar volgende foto's : (ik heb de link hier gezet en niet de foto's omdat ik niet weet of ik ze mag gebruiken)

http://modellbauhandel-fiedler.de/models/kastenbruecke.html

Dus eigenlijk zijn de zijkanten 2 grote I profielen met verstevigingen, en hiertussen de nodige dwars profielen. Vrij simpel na te maken.

SuSke

Zo "simpel" is het Dirk  ;)

Het is dikwijls niet erg ver te zoeken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

in 't Duits heet dat een "blechträger brücke". Het dragende gedeelte zijn dus de vertikaal opstaande platen aan de zijkanten. De rest houd de twee zijden samen...

oebr

ooit eens zo'n brug gekiekt, maar ik weet begot niet meer waar.
Maar de foto's vond ik wel nog:



aan de graffiti te zien spraken ze ginder latijn...  8)















Rechts klikken om de foto's op te slaan, ze zijn dubbel zo groot dan.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirkh

dat is pas service, merci mannen voor de uitgebreide informatie. Nu kan ik starten.  :)