Cité de Waalsart (minibaantjeswedstrijd 2018)

Gestart door modeltreinbart, 14 mei 2017, 12:15:55 PM

modeltreinbart

In Waalsart een fictief dorp in onze Belgische Ardennen word kalksteen gewonnen door opgravingen.
Ik neem jullie mee met dit verhaal naar de opbouw en de gebeurtenissen op de "Cité de Waalsart" .
Cité de Waalsaart is gelegen aan de oevers van de Maas en heeft een eigen spoor aansluiting . Enkel was de cité zo smal ,dat ze de hoofdlijn soms gebruikten voor tijdelijk afzet van de goederenwagens en rangeerbewegingen met de de privé loc, dit gaf soms ludieke beelden voor de bewoners in de buurt . Er waren ooit plannen om de situatie te wijzigen maar het is echter bij plannen gebleven.


Bij deze is de voorstelling van het nieuwe project voor de minibaantjeswedstrijd al gebeurt.
Maar moet jullie nog even verontschuldigen want helaas heeft mijn fototoestel het vorige week begeven.
Hopelijk krijg ik er nog leven in anders word het een nieuw toestel.

De werken die deze week zijn afgerond : - provisoir de sporen aangelegd voor de positie van de laadinstallatie van de goederenwagens
                                                                - de laadinstallatie voor de goederenwagens zal vandaag ook zijn voltooiing bereiken.
De werken voor komende week : de bouw van het baanwachtershuisje fase 1 
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

loebaske


755philippe

Die streek langs de Maas komt me bekend voor. Daar waren enkele groeven van natuursteen en kalksteen. Ik kijk uit naar de foto's en het verloop van de diorama die je gaat maken.
P.S. Met een GSM kun je ook foto's maken die je hier kunt posten.
Mvg

755philippe

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

laat de foto's maar komen (geen smartphone met camera?)

modeltreinbart

Volgende week haal ik een nieuwe camera.
Ook wordt heel de baan digitaal, dit wordt voor mij een nieuwe fase.
Deze week is er jammer genoeg geen update, vandaag zal er jammer genoeg niets gebeuren wegens familiale omstandigheden.
Ik wordt namelijk voor de 2de maal peter.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

philippe_007

Bart,

al een idee welk digitaal systeem je gaat gebruiken?
Zelf heb ik een Roco z21 gekocht met MultiMaus, in Houten gekocht voor 140€ en heel tevreden mee. Wel deze met de kleine z, Met de Grote Z kost iets meer  ;)

modeltreinbart

Ik heb gisteren van Marc uit de club een besturing gekocht met multimouse misschien het zelfde type als jou maar voor 125euro.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

philippe_007

Dat zou best kunnen, hij had dat eens gezegd, maar ik had de mijne toen al.
Dan ben je goedkoper van af, succes met het experimenteren... 

modeltreinbart

Dank je wel.
Nu donderdag kan ik misschien een poging ondernemen om terug te beginnen bouwen. Misschien hier en daar een kleine aanpassing doen qua onderbouw maar verder blijft alles gelijk. Digitaal is een nieuwe wereld dat open gaat voor mij.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)