Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Märklin 3343 kap verwijderen

Gestart door BernhardDM, 11 mei 2017, 22:40:06 PM

BernhardDM

Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de kap van een Märklin 3343?

In het boekje staat een beschrijving met tekeningen maar dat is niet echt een grote hulp.
Als je het vijsje onderaan vewijderd klikt de kap open aan één zijde. Dan staat er dat je vooral geen schroevendraaier aan de andere zijde onder de kap mag steken. Je zou dan met behulp van de schroevendraaien aan de zijde die openklikt moeten doorduwen zodoende eerst de voorzijde loskomt?

Alvast dank voor de hulp.

PietB

Hoi Bernhard, ik denk dat het schroef 6 is, gebruikelijke plek bij Märklin



grt Piet.

stoomlokje

volgens de constructietekening ,is het gewoon in het midden het schroefje ( nr 7 ) losschroeven , en dan de kap recht omhoog afnemen , mogelijk eens eventjes schudden met de lok zodat de kap beter los komt, zoals bij alle andere Märklin's

BernhardDM

De kap is met wat geduld uiteindelijk los gekomen.
Inderdaad zou het voldoende geweest zijn één schroefje los te vijzen ware het niet dat een druppeltje lijm, denk ik, de kap aan één zijde vast lijmde. Dat heb ik dan losgekregen met wat geduw op de zijde die niet wou loskomen.

Dank voor de tips en tekening!

anne w

Beste Bernhard,

Kijk eens aan de binnenkant van de kap of er geen lipjes zitten.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.