Roco HLE20 : witte LED's ?

Gestart door eve, 10 mei 2017, 21:31:58 PM

eve

Omdat de print van de reeks 62xxx (gele LED's) een ander nummer heeft in de reeks 72xxx denken wij dat die uitgerust is met witte LED's.
Klopt dat ?

De beschrijving van Roco zegt er niets over.

Erik

Michael

Erik geen idee, wat ik me wel afvraag is, je praat de laatste paar posten in de wij vorm, wie zijn " Wij"?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

eve


OlivierV

Eric, alle nieuwe 20's die uitgebracht worden hebben warmwitte leds, dus dat zijn op moment van schrijven 2006 en 2016 blauw met slabbetje, de groene 2018 en de vorig jaar uitgekomen blauwe 2010. Doosnummers met 72xxx.

2002 (groen), 2024, 2025  (geel) en de 2005 en 2006 (blauw zonder slabbetje van Olaerts) hebben gele SMD's. Doosnummers met 62xxx

De nuttige wijziging voor deze print is schakelbare sluitverlichting aan beide kanten, Die aanpassing valt makkelijk te doen, want er zijn nog enkele vrije soldeerpunten op de print. Het veranderen van de SMD's is ook goed te doen maar neemt wat meer voeten in de aarde.

Wat wel nog leuk zou zijn is het strooilicht te verminderen bij deze machine.

3 van onderstaande locs werden voorzien van warmitte leds. Destijds waren ze nog niet gedimd.


Voor de oude 20's is het eventueel handig dat er een nieuwe print met andere verlichting komt met 8-polige stekker, plux is hier niet echt van toepassing. Cabineverlichting is leuk, maar niet nodig want machinisten gebruiken deze toch niet wanneer ze rijden.


2002 - 2016 - 2024 - 2025
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eve

Olivier,
bedankt voor de relevante reactie. Dat is een compleet antwoord.
Daarmee kunnen we verder.

Erik

stoomlokje

wil je in de oude HLE 2019 ( 43670 ), dezelfde motor plaatsen als deze in de HLE 2002 ( kat. 62462 ) ,
motor 85111 , dan zal je wel een klein stukje uit het chassis moeten frezen om de vliegwielen erin te laten passen.

Saskia

eve

Saskia,
Dat zag ik al halvelings op de "Ersatzteil Blätter".
Nu is frezen in zamac niet ieders ding. Ik zoek een elegantere oplossing bvb. een nieuw chassis en alle onderdelen transplanteren.
Ik ben er nog niet helemaal uit maar we komen er wel.

Erik

Dirk

Heren,

even inpikken in dit draadje, Ik heb onlangs een Roco 2021 2° hands gekocht en dat is er eentje met lampjes, Nu wil ik daat graag leds in, zijn die printjes ergens te koop? Of kan ik die bij Roco bestellen?

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100