Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

"MéTiers Du canal" - voor MobExpo 2018

Gestart door Gerolf, 27 april 2017, 18:25:38 PM

Michiel

Technisch geen evident project. Het stappen met bengelende beentjes: ik zou het moeten zien om te weten of het kan overtuigen. En nu dat de twee sporen en pukkels een elektrisch geheel zijn, zal het een kabel- of magneetbaan moeten worden om er beweging in te krijgen. Leuk project om volgen, maar een fikse uitdaging technische gezien.  Het ziet er alvast wel erg leuk uit!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#61
Bedankt, Michiel, ik doe mijn best  ;)
Die bengelende beentjes hebben nu nog wat last van na-slingeren,
  maar dat kan ik waarschijnlijk nog wel dempen met wat olie in de "scharnieren"

Deze sporen met (magneet-)aandrijving zijn voorlopig klaar voor de koffer,
Tijd om verder te werken aan de andere hoofdtaak: elektronica
  de (voorlopig) laatste printjes zijn bestukt:



... en nu komen de uitgebreide tests ... ongetwijfeld met vallen en opstaan ...

Citaat van: marc goovaerts op 04 januari 2018, 00:47:57 AM
Die op het spoor achteraan zullen precies niet goed weten welke kant het moet uitgaan ?

Je brengt een mens op ideeën - leuk !  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#62
Even een overzicht van wat er allemaal getest moet worden:



... onnodig te zeggen dat ik hier wel even zoet mee ben  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#63
Te vergelijken met de vorige foto   :o



8 printjes helemaal klaar voor gebruik, nog 3 te testen en 1 te bouwen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

De wedstrijd luid niet gebruik om wie het meest kabeltjes he Gerolf  ;D

Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michiel

Citaat van: SuSke op 10 januari 2018, 10:14:30 AM
En dat moet allemaal in die koffer ?? ??? ??? :-\ :-\ :-\ 8) 8)
Ik dacht precies hetzelfde! En waarschijnlijk is het een klein koffertje. ;D

Onheropelijk denk ik ook aan m'n "vuile signalen" met m'n "ordelijke bekabeling". Ik zie nu dat ik het omgekeerde moest doen!   ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 10 januari 2018, 10:20:21 AM
Citaat van: SuSke op 10 januari 2018, 10:14:30 AMEn dat moet allemaal in die koffer ?? ??? ??? :-\ :-\ :-\ 8) 8)
Ik dacht precies hetzelfde! En waarschijnlijk is het een klein koffertje. ;D

Onheropelijk denk ik ook aan m'n "vuile signalen" met m'n "ordelijke bekabeling". Ik zie nu dat ik het omgekeerde moest doen!   ::)

;D  ;D  ;D

Het ligt er inderdaad behoorlijk chaotisch bij - en toch werkt het - en er werkt zelfs meer dan vanochtend
Kan makkelijk in de koffer - het is een normale reiskoffer, en dit ligt op iets meer dan een A4 bij elkaar  ::)

Huidige score: nog één printje te testen en er een kopietje van maken (en dat ook testen). Etsbak warmt alvast op ...  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#68
Ik had het stiekem gehoopt, en het is gelukt: de elektronica is (voorlopig) klaar voor de koffer:



Het zal wel meer dan één clubavond vragen om deze hoop netjes te plaatsen  ::)
  afregelen en zo zal immers ter plaatse moeten, én naarmate het project verder gebouwd wordt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Maar Gerolf toch. Als 't werkt, niets meer aan doen, ZO in de koffer kwakken en deksel toe. Als je het netjes gaat plaatsen, werkt het niet meer. Gewoon zó, want het werkt zó!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#70
Even tijd gemaakt voor iets anders ...



Citaat van: Michiel op 10 januari 2018, 18:12:43 PM
Maar Gerolf toch. Als 't werkt, niets meer aan doen, ZO in de koffer kwakken en deksel toe. Als je het netjes gaat plaatsen, werkt het niet meer. Gewoon zó, want het werkt zó!  ;D

;D  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#71
De "spaghetti" zit sinds donderdagavond in de koffer:



... nog deels verder aan te sluiten, hier en daar een betere plaats te geven,
en dan natuurlijk nog stap voor stap "live" testen en programmeren en ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#72
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#73
Poging 2 - foto ook wat beter :

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Uw elektronica gegoochel spreekt me niet aan. Dat ligt volledig aan mij hoor  ;)
Maar dit werkstuk kan ik ten zeerste waarderen.
Heel mooi lamphoudertje in wording Gerolf.