"MéTiers Du canal" - voor MobExpo 2018

Gestart door Gerolf, 27 april 2017, 18:25:38 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

#46
Het mysterie zo wat opgelost ?  ::)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Gaan die poppetjes een karretje duwen en stapjes maken over de pukkels Gerolf?
Groet Pierre.


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

#49
Jullie hebben het door ...



Nu alleen nog véél puko's plaatsen. Bijkomende info: spoorbreedte is 3 mm  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS


Gerolf

#51
Sporen check, aandrijving check, bijna klaar voor de koffer ...



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#52
Sensoren en bedrading check, hij kan de koffer induiken  :D



EDIT: Toch niet ... een testrit was abominabel. Wielflenzen tegen de puko's, hobbelende karretjes, ...
  => back to the drawing board ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik blijf heel benieuwd waar dit naartoe gaat. Ik probeer de puzzel te leggen met de verschillende stukjes dat je al hebt laten zien, maar ik heb warempel nog geen idee. Je houdt het spannend. Technisch is het in ieder geval weer van een hoog niveau: op en top "Gerolfs". Dat het niet meteen feilloos werkt hoort bij de uitdaging, denk ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#54
Na een pittige werkreeks rond nieuwjaar wat vrije tijd, en de nieuwe "rails" zijn in de maak:



Citaat van: Michiel op 27 december 2017, 18:33:33 PMIk blijf heel benieuwd waar dit naartoe gaat. Ik probeer de puzzel te leggen met de verschillende stukjes dat je al hebt laten zien, maar ik heb warempel nog geen idee. Je houdt het spannend. ...

Dit sub-project is nochtans niet echt complex, Michiel (maar een uitdaging is het wel ...)  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#55
... en geplooid ziet het spoor er dan zo uit:



0.1 nieuwzilver, 3 mm breed  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Yes, dat wordt weer heel leuk om in te bedden in de rest van het verhaal  ;) ;) 8)

Enig idee hoe we deze construcite er een beetje "kramiekiger" kunnen laten uitzien ??

De maatvoering van de rest 8) blijkt na consultatie van de wereldwijde beschikbare bronnen te kloppen...   ??? ??? :-[ :-[ :-\ :-\
De bodemplaat zal een aardig stukje moeten zakken, dus donderdag eens een en ander goed meten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

#57
Citaat van: SuSke op 03 januari 2018, 13:41:52 PM
Enig idee hoe we deze construcite er een beetje "kramiekiger" kunnen laten uitzien ??

Met krakemiekige dwarsliggers ?



Citaat van: SuSke op 03 januari 2018, 13:41:52 PM
Yes, dat wordt weer heel leuk om in te bedden in de rest van het verhaal  ;) ;) 8)
De bodemplaat zal een aardig stukje moeten zakken, dus donderdag eens een en ander goed meten.

... als ik het klaar krijg, kunnen we het morgenavond zelfs plaatsen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#58
Lijm kan deftig uitharden, morgen testritten ...



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Die op het spoor achteraan zullen precies niet goed weten welke kant het moet uitgaan ?