Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

ziftwagens

Gestart door kurt10002, 06 augustus 2006, 15:12:32 PM

kurt10002

Ik zoek informatie en fotos de zift wagens van de nmbs kan iemand mij er met helpen. Ik zou graag willen weten hoeveel er zo aan een complete trein hangen en nog meer informatie. Alle info is welkom

Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

Rochevalien

Wat is een ziftwagen?

Gerrit

janjozef

Een ziftwagen ? nooit van gehoord weet kent dat, plaats eens een foto mischien kent iemand anders dat onder een andere naam

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Ik heb een idee dat hij de wagons bedoelt die in een werktrein meerijden die de ballast opfrist. Dikwijls wordt de oude ballast onderuitgeschept, en dan over een rij wagons gevoerd met transportbanden. Lijkt op Fals type (kan iets anders zijn, ik ken van die codes niets).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

kurt10002

dat zijn gele wagens met een transsportband die naar voor gaat ik het er ene foto van maar dat is geen volledige trein denk ik want dat waren maar 4 wagens toen.
PS: kan er iemand mij uit leggen hoe ik een foto plaats hier
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

janjozef

Dank u weten we dat ook weer.

Jan

Arbeco

Hallo,

In Holland noemen ze het een "kettinghorcircus", en volgens mij kan deze trein vari?ren in lengte; het is geen vaste samenstelling. Ik heb er echter wel 's op foto's gezien dat deze trein tot wel 20 wagens lang kan zijn. Het wordt inderdaad gebruikt om oude ballast te verwijderen.

Groeten Arbeco.
Old diesels never die...

loebaske

Ik heb die werktreinen op video, in de tijd van Pieters &
Degelder, hoe zo een deel er aangelegd word op een nachtje.
Knap werk.[:)]

janjozef

Volgens mij staat f beter stond er verleden week zo een in schaarbeek, weet niet of hij er nog staat.

Jan