Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Peco electrofrog vraag

Gestart door robboxxx, 25 april 2017, 16:53:28 PM

robboxxx

Hallo allemaal
Ik heb een aantal electrofrogs al in gebouwd maar nu heb ik me dracht over de aandrijvingen. Ik wil ze langzaam omleggen door middel van een servo of zo. Hoe verwijder ik het veertje dat de wisseltongen omlegt en op hun plaats houd? Hoe ik dat bij een nog in te bouwen wissel moet doen weet ik maar is er een manier om dit bij een al gelegde wissel te doen?

Bij voorbaat dank

PietB

Rob over welk veertje en welk rail materiaal heb je het precies?

grt Piet.

robboxxx

Peco electrofrog wissels oo9 (dat is H0e 9mm smalspoor) maar de normaalspoor wissels hebben dezelfde constructie. Er zit een veertje in dat de wisseltongen op zijn plaats houd. De wissel "klikt" dus om zoals bij magneetspoel aandrijvingen. Ik wil ze nu "langzaam" laten omleggen door middel van een servo of dergelijke. Dat kan alleen als het veertje verwijderd wordt.

Klaas Zondervan

Aan de vaste kant zit dat veertje in een soort doosje. Bij normaalspoor wissels kan je dat een stukje achteruit schuiven. Weet niet of dat bij 009 ook lukt.

robboxxx

Bedankt Klaas. Ik ga het proberen.

jean-luc

Is de wissel uithalen echt geen optie? Dit is toch de meest bedrijf zekere oplossing.