Railplan ontwerpen met wintrack in spoor n

Gestart door Geert SBB 460, 22 april 2017, 14:21:20 PM

Geert SBB 460

Beste medespoorders,
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om eens een baantje te ontwerpen/maken in spoor N.
Ik heb eens gezocht in mijn programma WINTRACK 12 maar vind daar geen mogelijkheden. Is dit een extra download?
Welk type of merk (met/zonder bedding) raden jullie als kenners aan?
Dit brengt me misschien terug een stapje dichter.
Mvg, Geert.

Michiel

#1
Onder "Options" en "Symbol Files" selecteer je een N-schaal geometrie (vb Peco code 55). Daarna kan je deze, en ander schaal N geometrieën selecteren van de normale "track" menu.

Peco code 55 vind ik de beste optie: lage spoorstaaf (ipv code 80), maar geen probleem met ratelende flenzen, en een heel ruim wisselassortiment.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Geert SBB 460

T'ja... Je moet het maar weten hé. Werkt perfect! Bedankt.

efl045

Je kunt in Wintrack alle railstukken zelf aanmaken, ik ontwerp in Wintrack zelfs met Gils spoor 0 van een 70 jaar geleden...
Gewoon geometrie opmeten en op een paar minuten voer je alles in, dat programma is een lust om mee te werken.
'k Heb er zelf alle baanstukken van 3 merken slotcars (retro natuurlijk) in gezet.