Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MODELTREINEN WEGENS PLAATS GEBREK

Gestart door KLAKSKE50, 20 april 2017, 16:55:17 PM

philippe_007

Zie het probleem niet,
een startende modelbouwer dat met een oude set wil beginnen (zoals de meesten hier zijn begonnen trouwens).

Er zijn er hier op het forum nog die met bv M-rails rijden en hun baan nu verbouwen/wijzigen daar deze niet meer voldoet aan de huidige wensen.  ;) ;) ;)

Ipv dat we (of velen) deze man allemaal afbreken zouden we hem beter aanmoedigen, hoe meer zielen onze hobby uitoefenen hoe beter voor de fabrtikanten en voor ons.
En uit alle ideeën dat hier worden vernoemd zijn er vele bruiikbaar voor anderen.

Ik zou dus gewoon zeggen, back on topic en laat de ideeën om creatief een baan te maken bij plaatsgebrek maar komen.

Mvg,
Philippe


bellejt

ja als je de regels van beleefdheid niet kent komen er zulke reakties.Iemand die alles in de vuilbak gooit is de hobby niet waardig.Mijn indruk althans.

Metpetergaathetbeter

#32
als je vragen stelt moet je ook open staan op kritiek "is niet meteen het juiste woord"of zelfs een raadgeving moet toch kunnen zonder dat je "dan zal ik ...................................."

Wij zijn hier om te helpen, naar oplossingen te zoeken maar je moet er ook voor openstaan dat je eerste gedachte eigenlijk/misschien niet meteen de meest logische en niet werkbaar is zoals en hoe groot je het voorstelt.

't Is nu niet dat een voorstel niet direct je gedacht is dat het daarvoor verkeerd is, zoiets moet je eens laten bezinken i.p.v meteen aan de slag te willen.Die set lag er al 50 jaar, mocht je daar nog eens enkele uren, dagen liggen lijkt mij niet meteen een overkomelijk probleem :-\ ;)

dani

Citaat van: philippe_007 op 21 april 2017, 11:13:27 AM
Zie het probleem niet,
een startende modelbouwer dat met een oude set wil beginnen (zoals de meesten hier zijn begonnen trouwens).
Daar zit in se ook geen probleem in, maar al dat afwijken van de vraag en alternatieven bieden die niks concreets kunnen worden  "omdat er misschien toch wel iemand anders interesse zou kunnen hebben...."  dat brengt geen zoden aan de dijk.

Citaat van: philippe_007 op 21 april 2017, 11:13:27 AM
Er zijn er hier op het forum nog die met bv M-rails rijden en hun baan nu verbouwen/wijzigen daar deze niet meer voldoet aan de huidige wensen.  ;) ;) ;)
Was die echt nodig ?  Nu kan je knipogen en smileys zetten zoveel je wil, je blijft toch persoonlijk uihalen ! !!!

Citaat van: philippe_007 op 21 april 2017, 11:13:27 AM
Ipv dat we (of velen) deze man allemaal afbreken zouden we hem beter aanmoedigen, hoe meer zielen onze hobby uitoefenen hoe beter voor de fabrtikanten en voor ons.
En uit alle ideeën dat hier worden vernoemd zijn er vele bruiikbaar voor anderen.
Waarom hebben "die anderen" dan nog geen topic gestart ?  Omdat ze hier nie t zitten op te wachten !   Iemand die een vraag heeft stelt ze.  Punt uit.


Citaat van: philippe_007 op 21 april 2017, 11:13:27 AM
Ik zou dus gewoon zeggen, back on topic en laat de ideeën om creatief een baan te maken bij plaatsgebrek maar komen.
Mvg,
Philippe

Wel ja, dat probeer ik .. maar je leest er gewoon naast en haalt er uit wat jij denkt om van de gelegenheid te profiteren om even een steek onder water te lanceren.  Kleingeestig.   

Citeer
hij wil op zijn bestaande eettafel werken.....
en met een setje van 50 jaar oud.....
kan het nog duidelijker ?
*zucht*

Is dit kritiek ?   NEEN? dit is zoals je zelf aangeeft BACK ON TOPIC gaan.
Vraagsteller heeft al in 2 posts duidelijk aangegeven wat hij wil en niet wil, wat kan en niet kan ...
Dat heb ik nu eens HERHAALD om de zaak terug on track te krijgen.

Als dat ook als kritiek aanzien word, kleingeestige mensen....  dan hoeft het ni meer voor mij.


Citaat van: bellejt op 21 april 2017, 11:20:48 AM
ja als je de regels van beleefdheid niet kent komen er zulke reakties.Iemand die alles in de vuilbak gooit is de hobby niet waardig.Mijn indruk althans.
VOILA, AMEN en UIT
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007


dani

ok, thanks Philippe... misverstand opgeklaard....

en dan ... "revenons à nos moutons ..."
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

En nu hoop ik echt dat Freddy terugkeert, want wees nu eens eerlijk, iemand die zijn eerste treinset 50 jaar heeft bijgehouden en die opnieuw wil gebruiken, die hoort hier wel bij hé.
De opwelling van 'wegsmijten' lees ik als een beetje teleurstelling dat er niet direct een kant en klare oplossing uit de bus komt, een nieuweling weet toch niet goed wat hij van een forum mag verwachten?
Hoeveel zijn er hier die hun eerste treinset nog hebben? En is dat dan ook al 50 jaar?

Dirky

ik heb de treinen van mijn vader nog... 60, 70 jaar geleden  :)

(en of je het geloofd of niet, ik vind ze nog altijd mooier dan al dat nieuw spul... maar dat zal wel met nostalgie te maken hebben  :) :))

mnieuwlaet

Het tafelidee is zeker uitvoerbaar... Ook boven de tafel aan optreksysteem moet mogelijk zijn.
Eens opgetrokken is het een lamp voor je tafel en gezakt is het de treinbaan.
Creatief zijn is modelbouwen eh veel succes
Lijkt me een leuk project.

philippe_007

vroeger als ik nog in Gent woonde en zoals velen geen plaats had voor treinen heb ik enkele ideeën gehad,

Het eerste project was "de Plank"
dit heb ik niet lang gehouden, gewicht was een probleem, als ik scenery wou hebben dan most ik al een behoorlijke afstand van de muur blijven om toch wat hoogte te hebben op de baan.
En al het materiaal moest steeds vast staan en treinen opgeruimd worden. Voor 10 min rijplezier was dit dus geen optie.








Het 2de project noemde toen "de Katrol'  ;D
Dit was veel praktischer, treinen konden blijven staan en was ook bruikbaar voor 10 min, even de plank naar beneden en rijden maar
tot mijn grote spijt heb ik niet veel foto's.
De laatste foto is als het afgewerkt was, als de plank omhoog was dan hadden we een hemelbed :-)








dani

... en een muur om op te tekenen voor de kindjes.   creatief :-)


Het katrollensysteem heb ik al eerder zin voorbij komen, maar je moet wel zorgen dat de 4 synchroon lopen anders flikkert toch alles er af .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

De 4 kabels zaten vast aan 1 dikke kabel, zo lopen ze steeds synchroon.

Chrisrail

#42
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Klaas Zondervan

Zo te zien had Philippe er scharnierende blokken onder om de zaak te borgen. Dat zou ik bij zo'n ophijsbaan altijd adviseren, op de een of andere manier borgen en niet vertrouwen op de kabels.

philippe_007

Id, blokken die onder de plank kwamen.
Langs boven in elke hoek een ketting als extra beveiligen...
En moets het vallen, dan kon het niet tot beneden, onderaan waren de poten ook weer breder. Alles zou wel stuk zijn, maar de klop toch gebroken :-)
Den mens kan het niet veilig genoeg maken :-)