Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ECoS van ESU

Gestart door loksound2, 06 augustus 2006, 10:11:48 AM

loksound2

Hallo,

via dit nieuwe onderwerp, wens ik volgende te lanceren: 8)
wie heeft interesse en wenst deel te nemen aan een demonstratie van de ECOS?

Normaal mogen we de ECoS begin september 2006 verwachten.
Via de dealers en via clubs zullen we demo- namiddagen / avonden edm organiseren.

Wie interesse heeft om zo'n demo mee te maken, kan vrijblijven met ons contact opnemen via: url="mailto:contact@loksound.be?subject=demo ECoS"contact@loksound.be/url.

Ook zij die geen lid zijn van een club zullen kunnen aansluiten op dergelijke demonstratie bij dealer of andere.
Op de 3de grote Modelspoor Expo te Mechelen kan U 2 dagen lang demo's volgen op onze stand.

Met vriendelijke groet:)!

Patrick
www.loksound.be
Train Service Danckaert

dikken

ikke natuurlijk!!!!! Eventueel via MVB

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

n/a

Tsja......... ikke ook, maar ben bang dat ik dan mijn Intellibox in de verkoop ga (willen / moeten) gooien........

K?n dus gevaarlijk zijn [:D] [:(] [V]

Peter

loksound2

Peter,

het gaat in eerste instantie om informatie. Daarna zie je wel.
Maar weet ook dat je later je IB zal kunnen aansluiten op de ECoS.
Bij interesse, stuur gerust een mailtje naar mailto:contact@loksound.be


mvg,

Patrick


citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

Tsja......... ikke ook, maar ben bang dat ik dan mijn Intellibox in de verkoop ga (willen / moeten) gooien........

K?n dus gevaarlijk zijn [:D] [:(] [V]

Peter


erik de noorman

Gaat de nieuwe centrale in de toekomst ook het mfx protocol verstaan?
Anders zie ik niet dadelijk in waarom ik mijn IB in de toekomst zou inruilen voor de ECOS.

Erik

n/a

Wel ik heb dezelfde vraag, Erik.

Er is al een en ander geschreven over of de ECoS al of niet het mfx protocol zal ondersteunen, schijnt (uiteraard) meer een juridische kwestie te zijn dan een technische.

?ls-ie ooit ook mfx gaat ondersteunen, komt-ie er vrijwel zeker, "let that be clear" [:D]
Indien niet, zal ik voorlopig nog wel vooruit kunnen met de IB, vermoed ik ook.

Peter

(Patrick ik zal een mailtje sturen - ben wel benieuwd wanneer het doorgaat begin sept - hoop alleen dat ik kan komen ivm mijn werk - zal direkt weer zeer druk zijn na mijn verlof)

n/a

Ik zal er niet op rekenen. Mfx is te verschillend ook het aanslauiten is anders. Voordat ik mijn mobile stations kon gebruiken moest ik eerst wat aansluiting betreft voor sommige seinen de massa aansluitingen veranderen.

n/a

Ik denk Davy dat de ECoS 100% klaar is voor mfx qua hardware.

Ik denk dat een Mobile Station qua uitgang een soort van brugschakeling kent, waardoor je niet ??n van de twee 'polen' op massa aan mag sluiten, meer zal het niet zijn. Dat heeft op zich niets met het protocol mfx te maken (wel moet de hardware natuurlijk voorzien zijn voor bi-directionele communicatie tussen decoder en centrale).

Peter

n/a

Voor het centaal station gelden dezelfde regels. Bovendien mfx is ook motorola.

TrainTechnology

citaat:
Geplaatst door Davy
Bovendien mfx is ook motorola.



Davy, niet te kort door de bocht: de Central Station en Mobile Station zenden een gemengd signaal uit: MFX en Motorola door elkaar, zoals de Intellibox dat doet voor DCC en Motorola. De protocols zijn wel degelijk compleet verschillend, maar om "backwards compatible" te zijn zendt de centrale beide uit.

Mattias

railbusje

Hoeveel locfuncties kan de ECoS bedienen, bij MFX zijn dat er dikwijls acht of meer.

TrainTechnology

citaat:
Geplaatst door railbusje

Hoeveel locfuncties kan de ECoS bedienen, bij MFX zijn dat er dikwijls acht of meer.



Dat is uiteraard afhankelijk van het protocol van de decoder, maar kan oplopen tot 29 (F0-F28) bij DCC op voorwaarde dat je decoder het natuurlijk ook ondersteunt.
De meeste decoders kunnen nu 16 functies aan, maar DCC laat uitbreiding tot 28+1 toe.

Bij Motorola kun je tot 9 functies kwijt, als je het "tweede Motorola-adres" activeert.

Mattias

Greg

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, kan het ecos mfx verstaan?
Indien dit niet het geval is, kan men dan nog steeds alle mogelijkheden van een mfx decoder benutten (bvb 12 of 16 functies en 128 rijstappen) of valt men terug op de mogelijkheden van de vroegere fx decoders (14 rijstappen en tot 8 functies via een 2e adres)?

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

n/a

Je geeft je eigen antwoord al.

LokSound

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Gaat de nieuwe centrale in de toekomst ook het mfx protocol verstaan?
Anders zie ik niet dadelijk in waarom ik mijn IB in de toekomst zou inruilen voor de ECOS.

Erik



Erik,

ik heb deze vraag in N?rnberg gesteld aan ESU.
Antwoord was: wij hebben een overeenkomst met M?rklin dat M?rklin EN wij (ESU) beiden mfx-producten mogen verkopen. M?rklin heeft decoders en mobile station en central station. Wij (ESU) hebben reeds decoders op de markt, doch niets houdt ons tegen om 'later' ook de ECoS uit te rusten met mfx-protocol.

Nu MIJN antwoord (in alle bescheidenheid) als ESU kenner en ESU-importeur: geef hen 2 jaar (dit is mijn GEVEOEL!) en ESU's ECOS "spreeekt" ook mfx. Hopelijk duurt het niet zolang. Come and see me ... op de modelspoorexpo te Mechelen, misschien heb ik dan nog meer nieuws!

Patrick
Train Service Danckaert
ESU-import voor Benelux + Frankrijk