Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSC HET SPOOR - jeugdwerking

Gestart door renstimpie, 15 april 2017, 21:55:53 PM

renstimpie

Sinds janauri is MSC HET SPOOR ook bezig met een jeugdwerking...  Elke eerste zondag van de maand, mits een bijdrage van € 2,  kunnen deze jongelingen starten aan hun eigen baantje, sparen voor een wagen, ...

enkele sfeerbeelden..

eerste keer:  kartonnen huisjes bouwen..





met papa's die helpen... ;)

Hun baan..




De eerste berg:



en hun clubuniform




loebaske


Dat is nu eens een uitstekend idee, dat niemand daar eerder heeft aan gedacht...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 16 april 2017, 08:08:07 AM

Dat is nu eens een uitstekend idee, dat niemand daar eerder heeft aan gedacht...
elders is daar ook al aan gedacht, enkel heb je daar jongeren nodig die daar in geïnteresseerd zijn  :-\

sdz1976

 Inderdaad  een prima initiatief, maar ook bij ons zijn we er al even mee bezig, en werkt men aan een jeugdmodulebaan.
Ook word er op verzoek naar scholen toegegaan, waar men aan de hand van een modelbaan en treinen de werking van elektriciteit uitlegt .

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

renstimpie

39441753_1909049389133287_7725883813103927296_o by Tim Somers, on Flickr

Het diorama van de jeugdwerking dat tijdens MOBEXPO te zien was.

mahtoska1

De toekomst ziet er goed uit.
Zeer mooi diorama.

Klaas Zondervan

Ziet er inderdaad deftig uit.
Hoe zijn die knotwilgen gemaakt, heb je daar een bouwbeschrijving van? Ik heb dat zelf ook wel eens geprobeerd, maar die waren niet zo goed gelukt.

renstimpie

Wie op onze tentoonstelling is geweest, heeft gezien dat onze jeugdwerking bezig is aan een nieuwe baan!   Elke eerste zondag van de maand gaat dit jong geweld aan de slag.   Zin om uw zoon/dochter te laten deelnemen?   info@msc-hetspoor.be.

Tentoonstelling 2018 89 by Tim Somers, on Flickr

renstimpie

En ondertussen zijn ze al met veel:






modelbaanHO

Die mannen zijn goed bezig.
Knap dat je als club zo'n jeugdwerking hebt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

svvander

Top-initiatief: zowel voor onze hobby, als voor de jongeren. Maakt hen een beetje minder afhankelijke van de smartphone, Playstation en andere.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Ook bij Amsac hebben wij de ambitie om op woensdagnamiddag iets te organiseren voor jongeren.
Waarover ik mij zelf dan zou ontfermen... :-\
Maar ze moeten eerst willen komen hé!
Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij hierover nog geen publi gemaakt hebben, om de eenvoudige reden dat er weer enkele leden bezwaren hebben zoals bij elk initiatief,
ja MAAR dit en ja MAAR dat... ::)
De vrees zit er in dat er van hen ook iets (een inspanning) zou gevraagd worden, stel je voor zeg!!!!

???

svvander

Rudy, maak je geen illusies: dit is met alle initiatieven het geval. (Spijtig genoeg). Trekkers, initiatiefnemers, die vrijwillig dit soort zaken op zich nemen, krijgen nooit genoeg respect. Als je het niet voor je eigen plezier kan doen, kan je er beter niet aan beginnen. Dit is ook spijtig genoeg één van de harde lessen die ik de laatste jaren geleerd heb. Niettegenstaande blijf ik het een mooi initiatief vinden en zou ik niet liever hebben dat deze zaken nog meer aangemoedigd werden (ook door de ouders).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

renstimpie

Citaat van: svvander op 23 augustus 2019, 15:54:52 PM
Top-initiatief: zowel voor onze hobby, als voor de jongeren. Maakt hen een beetje minder afhankelijke van de smartphone, Playstation en andere.

Rijden met de smartphone is net één van de motivaties.. 😉