Bad Ahrbach afgebroken, nu de opbouw van Holzstein h0e

Gestart door tomenriet, 12 april 2017, 01:17:56 AM

tomenriet

De aankomende treintjes zullen een luid signaal geven alvorens ze uit de tunnel komen.
Het is ook geen drukke overweg maar dat neemt niet weg dat voorzichtigheid is geboden.  :)
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Metpetergaathetbeter


59erke

ik zou niet graag in die ijsverkoper op zijne bakfiets zijn schoenen willen staan.

Het is al levensgevaarlijk om die helling af te rijden, maar hij gaat mogen trappen om de helling terug op te fietsen  ;D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Chrisrail

#78
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

tomenriet

Allemaal mis, deze heeft elektrike trapondersteuning.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Metpetergaathetbeter

Citaat van: tomenriet op 16 mei 2019, 18:24:44 PM
deze heeft elektrike trapondersteuning.
ik sta steeds versteld hoe inventief de gemiddelde Nederlander toch wel is !  :) ofwel is het wel een raketmotor om/voor het lanceren van het nieuwe ijsroomgamma !  ;D ;)

Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

BR-59

Goedemorgen Tom,

Staat u daar nu zelf met uw vrouw naar de heren in de roeiboot te kijken?

Pierre

Je bent weer lekker bezig Tom. Ziet er geweldig mooi uit. Top man. ;)
Groet Pierre.


tomenriet

Citaat van: BR-59 op 17 mei 2019, 07:27:11 AM
Goedemorgen Tom,

Staat u daar nu zelf met uw vrouw naar de heren in de roeiboot te kijken?

Nee, ik sta wat verder, samen met mijn vrouw en kinderen.

(geen grappen over mij maken hè, nam toch aan dat dit een serieus forum zou zijn  :D)
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

BR-59

Ik kan u verzekeren, dat de vraag in ieder geval serieus was. 8)

tomenriet

Nu weer verder met serieuze zaken, na een rondje Dordt ook het Dordtse museum bezocht en diverse mooie schilderijen bezocht van wat meesters uit de 19e en 20e eeuw.
Daar haal je toch ook weer inspiratie uit.

Thuis gekomen kijken naar de finish van de Giro Italia nog even boven wat rommelen en kreeg ik toch het idee dat er iets niet helemaal naar mijn idee was.
De oude cementfabriek was een doorn in het oog, deze verwijdert en wat huizen geplaatst, ten slotte moeten de arbeiders van de steenfabriek ook ergens wonen en boodschappen kunnen doen.



Enkele bewoners waren ook inmiddels al druk bezig met werkzaamheden rondom de bouwvallige schuur, houthakken en grasmaaien.





Ook gaat het goed hier met de flora en fauna, heb geen last van dierenactivisten.
Bij de ruïne worden de schaapjes gehoed en in de hoekjes van de haven zien we de witte zwanen en zwemmen alle eendjes in het water.









Ook de activiteiten op de werf gaan steeds verder.





Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

tomenriet

Inmiddels is te zien dat vele bewoners zich per fiets naar hun werk gaan.









Praatje bij de overweg.



Baasje op zoek naar zijn hondje, waar zou die nu zijn.



En jawel hoor, hondje is zijn baasje op het spoor.  ;D





Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

BR-59


BR-59

Goedemiddag Tom,

Ik las op het 3-rail, dat u het plan heeft met een karretje een helling op en af te rijden en dat wil gaan doen met de Arduino en een steppenmotor. Waarschijnlijk kent u het al, maar op U-buis vindt u verschillende filmpjes, zoals deze. Op de motor zou een spoel kunnen komen, waar een dun nylondraadje op en af gewikkeld kan worden. De motor boven installeren en dan omhoog met de motor en naar beneden met de zwaartekracht. De weg naar boven is dus een zaak van het uitzoeken hoeveel stappen nodig zijn, net als naar beneden.