Bad Ahrbach afgebroken, nu de opbouw van Holzstein h0e

Gestart door tomenriet, 12 april 2017, 01:17:56 AM

tomenriet

Inmiddels wat stappen verder.
Alle C-rail gaat er uit en wordt vervangen door K-rail.



Eerst leg ik de basis zodat de wissels straks ook ballast hebben alleen niet tussen de biels en mechanisme.



De rails wordt ook roestig gemaakt.



De overgang van segment 2 naar 3 wordt de rails doorgeslepen.
Eerst zet ik de rail vast met schroefjes omdat daar ook nog een verkanting komt. Dan met de namaakdremel de rails doorslijpen.
Vervolgens steek ik een plaatje styreen in de zaagsnede en wordt het geheel voorzien van ballast.
Jammer dat door het uithalen van het plaatje styreen wat ballast is losgegaan, maar dat zal later wel weer in orde komen.



Het stukje rivier heeft eindelijk de kleur gekregen die ik graag wilde. Omdat er een hemelsblauwe achtergrond komt moet dat ook in het water zichtbaar zijn zonder er zwembadwater van te maken.
Bij Pierre had ik het al gezien, ModPodge, geweldig spul om water mee na te bootsen.
Eerst zet ik er een eerste laag clarlak op, glanzend zodat ik zeker weet dat het de kleur is die ik wil.



Dan gaat de ModPodge er overheen, lijkt nu wel op een stroomversnelling maar dat is niet helemaal de bedoeling.



De volgende dag is het opgedroogd en is dit het resultaat.





Van uit de roeiboot.



Er komt ook nog en grasstrandje waar wat badgasten en vliegvissers kunnen genieten van het kristalheldere (ijskoude) water in de Ahr.





Nu het weer zo warm blijft wordt er wat minder gewerkt aan de baan.





Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Pierre

Ik had het al eerder gezegd maar nog maar een keer .... knap stukje werk Tom. ;)
Groet Pierre.


sdz1976

Echt mooi gedaan man  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

tomenriet

De afgelopen dagen meer in de tuin gezeten dan aan de baan gewerkt.
Maar de hele dag in de tuin gaat ook vervelen dus zo af en toe beetje bezig aan het baantje.
De segmenten maar weer eens even op hun kant gezet en de uitrij-seinen aangesloten.







Ondertussen ook maar eens een beetje groen aangebracht en een pad langs het spoor aangelegd.



Ook het inrijsein is geplaatst alleen nog niet aangesloten.
Vanwege het warme weer heb ik natuurlijk het verse gras moeten sproeien, dat moet nu nog even drogen, als het gras droog is dan wordt ook het inrijsein aangesloten.





De komende dagen wordt het nog wat warmer, morgen even een klein klusje doen in Werkendam, zaterdag wordt onze jongste kleindochter 7 jaar dat wordt een kindertuinfeestje en zondag eens kijken hoe benauwd het gaat worden met het drukkende weer wat wordt verwacht. Misschien dan niet prettig om wat te doen.
We wachten het gewoon af, voorlopig is er ook nog genoeg te doen in de tuin volgens mijn lieftallige echtgenote.

Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

DFS

mooi sfeertje in wording, succes met de warmte

wisselstromer

ziet er veelbelovend uit maar persoonlijk had ik armseinen gebruikt ipv lichtseinen
pas beter bij het ontwerp volgens mij


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

tomenriet

Armseinen gaan het niet worden, het wordt tijdperk V en daarbij vind ik de armseinen te duur en te onbetrouwbaar.
Heb ze op mijn vorige baan gehad, regelmatig problemen mee, enkeling werd vervangen door de leverancier maar had ook een voorsein welke spontaan uit elkaar was gevallen. Deze is terug gegaan naar Viessmann en kon niet meer gerepareerd worden, wel kreeg ik een nieuwe voor de helft van de prijs, achteraf gezien was dit een heel duur voorsein geworden. Er  komt wel elders op de baan nog een arm- en bijpassend voorsien maar dat gaat nog wel even duren.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

tomenriet

Langs de oever en op de eilandjes staan aardig wat struiken.
Dus aan de slag en struiken maken.
Met stukjes sisal, verfspuit, spuitlijm en diverse soorten grasvezel en loof een productie begonnen van struiken.

Het begin.



De volgende stap de vezels los maken.



Dan de donkerbruine spuitbus er over heen.



Vervolgens strooi ik er diverse lengtes grasvezel overheen



Dan nog fijne turf.



Uiteindelijk het loof, ik heb diverse soorten pas ontvangen.









En tot slot de rivier er verder mee aangekleed op de eilandjes en de oever.



Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

SuSke

Een eenvoudige techniek met een mooi resultaat
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Simpel>>>>goedkoop>>>>eenvoudig en zeer mooi resultaat  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 12 juni 2017, 15:56:00 PM

Simpel>>>>goedkoop>>>>eenvoudig en zeer mooi resultaat  ;)
+1 bij deze slimme woorden van Eric wil ik mij aansluiten ;D ;)

tomenriet

Inmiddels is er weer een berg werk verzet, de hoek rechts van de rivier de Ahr krijgt een stukje berg waarop de ruïne komt te staan, aansluitend zal het uitlopen tot aan de rechterhoek waar dan de bergen met wijngaardes gaan komen.
Dan nu maar eens wat plaatjes, ik zit gelukkig niet bij Photobucket dus niets verloren gegaan.















Zo, we zijn weer een beetje bij.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

tomenriet

Het was vandaag te warm en benauwd voor de winterschilder.
Wel vanmorgen vroeg de boel in de basis kleur gezet waarvan zojuist het potje is omgevallen en ik de helft over mijn zondagse werkkloffie kreeg. Nou ja, morgen de was in, het is op waterbasis.

Eerst vanmiddag mijn treinstel opgehaald, Alex (Aliebengalie) heeft de kaartjes gecontroleerd van de reizigers en gelijk de binnenverlichting aangezet. Of met andere woorden, hij heeft er poppetjes in geplakt en binnenverlichting ingebouwd, ziet er weer perfect uit.

Nog wat bomen gemaakt en kreeg een pakketje met een zakje Haribo en groen spul binnen.
Er zaten ook de wijnranken bij (vallen beetje tegen maar zijn wel een voorbeeld om ze na te maken) en een tunnelingang voor de autotunnel.



De tunnelingang op maat gemaakt en op zijn plek geplaatst, gelijk de boel er omheen aangekliedert zodat het een beetje gaat lijken op een tunnelingang. Er komt geen verlichting in de tunnel deze keer.





Alvast ook wat bomen geplant, gaatje prikken, druppie ModPodge Mat onder aan de stam en planten maar.



pssst, die boom met dat sisal om de stam is nog niet geplant, de stam moet nog worden opgedikt.


Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

mahtoska1

Hey Tom, mooi project.
Ik heb toch een vraagje bij het bomen planten.  Komt er nog groen of iets anders onder de bomen?