Bad Ahrbach afgebroken, nu de opbouw van Holzstein h0e

Gestart door tomenriet, 12 april 2017, 01:17:56 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 08 juli 2019, 19:51:36 PM
Rudy maakt eigenlijk een grapje hoor.  ;)
tja al lachend zegt de zot de waarheid ! :-\

PietB


tomenriet

@Piet B, dat ben ik helemaal met je eens, snap ook helemaal de clou er niet van en waarom er zo op het woord vezels is gereageerd.
Dacht toch echt dat dit een serieus forum is maar ga toch er aan twijfelen.

Ik zie liever reacties on-topic die over dit draadje gaan.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

doomslu

Geef toe, we zijn wel serieus afgeweken van het onderwerp.
Back on track zou ik zeggen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Oeps ... Dat heb je met inside-jokes.
Zulke humor wordt niet begrepen/gewaardeerd door mensen die niet "inside" zijn. Begrijpelijk - ik zou me ook niet graag buitengesloten voelen.

Citaat van: tomenriet op 09 juli 2019, 01:11:22 AMDacht toch echt dat dit een serieus forum is maar ga toch er aan twijfelen.

We zijn inderdaad geen serieus forum. We zijn wél een forum waar mensen flink bezig zijn met (vaak ferme) modelspoorbouw, maar waar we ook onszelf en anderen helpen om te relativeren

Citaat van: tomenriet op 09 juli 2019, 01:11:22 AMIk zie liever reacties on-topic die over dit draadje gaan.

Dat begrijp ik, en soms zie ik ook wel dat draadjes (tijdelijk) lijken te ontsporen.
Meestal corrigeert dat zichzelf, soms moeten we ingrijpen. Ik hoop op gezond verstand.

Citaat van: doomslu op 09 juli 2019, 11:52:07 AM
Geef toe, we zijn wel serieus afgeweken van het onderwerp.
Back on track zou ik zeggen.

Vind ik ook
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


renstimpie

😏 spijtig dat een mooi draadje hierdoor niet verder gaat... 


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

toch een poging, zou het nu niet kunnen ondanks wij dezelfde taal spreken we met dezelfde woorden vaak net iets anders verstaan, zonder daar altijd van bewust te zijn.
Laat ons zeggen dat je als Nederlander zegt waar het opstaat en dat je als Vlaming zullen we maar schrijven die nuances nu net anders leggen omdat wij in Belgie steeds in compromis spreken en leven
Ik dacht als je een draadje start je niet enkel loftrompet horen wilt maar ook eens het idee,ingeving,ervaring en gedachte(gang)van een ander kreeg.
Uw wijze van iets ervaren is niet dezelfde als die van een ander die het draadje volgt  vandaar.....

renstimpie

Tom,   Spijtig dat je het forum omwille van deze kwestie wil verlaten,  er zijn nog veel mensen die je werk appreciëren en met plezier meevolgen en lezen.   Spijtig dat deze volgers gestraft worden door dit voorval.  Maar ik respecteer jouw beslissing.  Ik volg je nog verder in de diverse facebookgroepen.  Veel succes en tot ziens.
Tim

evan

#131
Citaat van: renstimpie op 09 juli 2019, 18:05:31 PM
Maar ik respecteer jouw beslissing.  Ik volg je nog verder in de diverse facebookgroepen. 

+1

Succes Tom ;)

De Facebook groepen werken tenslotte ook beter dat dit huidige forum. 
Ze zijn Gebruiksvriendelijker, meer "on topic", meer echte modelbouwers, doelgerichte info en een veel groter publiek internationaal.  Bovendien ben je zelf moderator en verwijder je wat niet van toepassing is.

Ik weet dat er hier ook leden zijn die tegen facebook zijn (omdat ze het vaak niet kennen uit koppigheid en onwetendheid) en dat doen ze dan maar want dat is hun volste recht, maar ze missen al het bovenstaande:  Diverse en degelijke modelbouw!!! 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Ik heb het draadje toch maar wat opgeschoond:
- persoonlijke aanvallen en niet relevante (...)

Hopelijk kunnen we nu verder ...  ::) ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tomenriet

Gerolf, bedankt.
We kunnen nu weer verder zeker na de vele persoonlijke berichten en steun in dit draadje waarvoor mijn dank.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

tomenriet

Vandaag een mal gemaakt van styreen wat op een messing strip wordt geklemd waarmee ik pollen/struikjes wil maken.
Of het een succes gaat worden weet ik niet, denk dat de mal misschien te dun is om de vezels recht op te houden.

De mal van styreen;



Druppie houtlijm er in;



Vezels er in schieten;



Ander gedeelte van de messing strip paar druppies houtlijm er op en schieten maar met de vezels.



Nu eerst maar de boel laten drogen en kijken hoe het er dan uitziet.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom