Bad Ahrbach afgebroken, nu de opbouw van Holzstein h0e

Gestart door tomenriet, 12 april 2017, 01:17:56 AM

just4fun

En hoe is de verhouding verf <--> ruitenwisservloeistof ongeveer?
Paul

tomenriet

Just4Fun, afhankelijk van de verfdikte zelf verdunnen tot karnemelk dikte.
Is ook een beetje fingerspitsegefühl.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Rangeerduivel

TIP;

Plat roerstokje (geen rond) in de verf dompelen en onmiddelijk omhoog halen, de verf moet dan een lijn vormen alvorens te druppelen.
Hoe dunner die lijn, hoe idealer de verfdikte.
Indien geen lijn en enkel druppels is de verf te dun.

;)
ben in een vorig leven een paar jaar pistoolschilder geweest... 8)

loebaske

Een tip om te onthouden Rudy, vergeet je fototoestel niet deze avond  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 24 juni 2019, 15:12:39 PM
...vergeet je fototoestel niet deze avond  ;)

Komt in orde, ligt reeds klaar bij mijn autosleutel

;)

loebaske

en portefeule, ga me weer geld kosten aan drank  ;) ;) ;)

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 24 juni 2019, 17:12:19 PM
en portefeule, ga me weer geld kosten aan drank  ;) ;) ;)

Boenk der op, al zijn het ganse jaar door de prijzen héél democratisch bij Amsac 8) ;D ;D
En jij krijgt nu alles aan ledenprijs... ::) (tijdelijk althans ;D)

;)

tomenriet

De temperatuur is lekker gezakt, nu aangenaam om even wat uit te proberen met mijn nieuwe aanwinst, de RTS Greenkeeper 35Kv.
Was de eerste keer bij het ontladen wel ff schrikken, flinke knal en de grassprieten vlogen om mijn oren, misschien toch eens kijken om de wisselcontainers aan te schaffen.

De eerste probeersel stellen me niet teleur, eerst zoals altijd de ondergrond voorzien van 2 kleuren fijne turf en daarna aan de slag met 2mm gras beige.
Vervolgens een laag 4,5mm lente groen, gevolgd door 4,5mm beige.
Dan nog een laag 6mm zomergroen en afbakken met wat fijne turf.

Het resultaat, het kan natuurlijk altijd beter maar ben hier niet ontevreden over.
Komen later nog bomen en struiken in te staan dus zal er ook nog wel wat bruin gras gaan komen.





Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

steamdriven

Ziet er goed uit!
Ik heb me ook recent een Greenkeeper 35kV aangeschaft. Welk(e) merk(en) van turf en static grass heb je hierbij gebruikt?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

tomenriet

Ik gebruik van alles wat, de fijne turf koop ik bij J&J.Vriend, die staan wel eens op meerdaagse beurzen, in September o.a. tijdens de Smalspoordagen in Veldhoven(Katwijk)
Verder grasvezels ook van hun en van MiniNatur, Woodland, Noch, Heki enz. ik heb geen bepaalde voorkeur, vezels zijn vezels en te koop in allerlei kleuren en lengtes.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Rangeerduivel

Citaat van: tomenriet op 08 juli 2019, 14:56:05 PM
Ik gebruik van alles wat, de fijne turf koop ik bij J&J.Vriend, die staan wel eens op meerdaagse beurzen, in September o.a. tijdens de Smalspoordagen in Veldhoven(Katwijk)

Er zal er hier éne op het forum zijn dat dit niet graag zal horen.... ;D

Citaat van: tomenriet op 08 juli 2019, 14:56:05 PM
Verder grasvezels ook van hun en van MiniNatur, Woodland, Noch, Heki enz. ik heb geen bepaalde voorkeur, vezels zijn vezels en te koop in allerlei kleuren en lengtes.

Verwijder dit best want als hij dit leest gegarandeerd een hartinfarkt!!! ;D ;D ;D

;)

tomenriet

Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Rangeerduivel

Citaat van: tomenriet op 08 juli 2019, 16:17:47 PM
Wat is er mis aan het woord Vezels

Aan het woord zelf niks, maar als je snapt wie ik bedoel zal je wel weten dat hij vindt dat de vezels die hij verkoopt de beste zijn, en je ze dus niet zomaar vezels mag noemen! ::)

;)

tomenriet

Nee ik snap niet wie je bedoelt en wil het ook niet weten want dat interesseert me helemaal niets.
Ik maak zelf wel uit wat en waar ik wat koop en als iemand daar niet tegen kan omdat die vind dat hij de beste verkoopt mag hij me een gratis proefpakket sturen en anders is het een slecht zakenman.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

steamdriven

Oei, heren. Ik wou hier zeker geen polemiek over ontketenen hoor. Het is iets wat me erg interesseert gewoon.
Ik heb ondertussen ook 4-5 verschillende soorten en merken aangeschaft en gemerkt dat er echt grote verschillen zijn in de natuurgetrouwheid (kleuring) van static grass. Het komt er dus op aan van te mixen en uit te testen.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html