Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dortmund

Gestart door Metpetergaathetbeter, 06 april 2017, 20:33:23 PM

doomslu

Citaat van: modelbaanHO op 08 april 2017, 12:23:56 PM
Citaat van: doomslu op 08 april 2017, 12:19:46 PM
Dortmund lijkt me niet de expo waar je naar toe gaat voor de banen (al zie ik wel een paar leuke dingen), maar wel voor de handel.
Klopt helemaal, maar dit jaar viel het beter mee dan de voorbije jaren - mijn persoonlijke mening.

Ik vond volgende banen mooi (die ik nog nooit eerder op een tentoonstelling was tegengekomen)
- de grote baan van MEC Bregenz, ook de manier waarop gereden werd. In de baan zaten 4 stations. Tussen de stations ligt enkel spoor. Er vertrok telkens een trein in de richting waarvan pas een andere trein in het station was binnengekomen. Dat bracht een heel afwisselend spoorgebeuren. Er werd ook rustig gereden en het materiaal was verweerd. Dat brengt direct heel wat sfeer en realisme.
- De baan van MEC Gera - het station Saale
- De baan van MEC Weida
Dan was er ook nog een mooie Z-baan, met een grote brug. De overgang van de baan naar de achtergrond was heel mooi gemaakt.
Ik vind in jouw foto's de banen van Bregenz en Weida, maar niet MEC Gera - het station Saale. Over welke foto's gaat het?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

inderdaad die Zbaan was een hele mooie ik had ze al ergens op een site gezien en zelfs even getwijfeld of het een ho baan was, ondanks die kleinere schaal had het een Ho kunnen geweest zijn, gezien de afwerking ;)

modelbaanHO

Citaat van: doomslu op 08 april 2017, 12:51:56 PM
Citaat van: modelbaanHO op 08 april 2017, 12:23:56 PM
Citaat van: doomslu op 08 april 2017, 12:19:46 PM
Dortmund lijkt me niet de expo waar je naar toe gaat voor de banen (al zie ik wel een paar leuke dingen), maar wel voor de handel.
Klopt helemaal, maar dit jaar viel het beter mee dan de voorbije jaren - mijn persoonlijke mening.

Ik vond volgende banen mooi (die ik nog nooit eerder op een tentoonstelling was tegengekomen)
- de grote baan van MEC Bregenz, ook de manier waarop gereden werd. In de baan zaten 4 stations. Tussen de stations ligt enkel spoor. Er vertrok telkens een trein in de richting waarvan pas een andere trein in het station was binnengekomen. Dat bracht een heel afwisselend spoorgebeuren. Er werd ook rustig gereden en het materiaal was verweerd. Dat brengt direct heel wat sfeer en realisme.
- De baan van MEC Gera - het station Saale
- De baan van MEC Weida
Dan was er ook nog een mooie Z-baan, met een grote brug. De overgang van de baan naar de achtergrond was heel mooi gemaakt.
Ik vind in jouw foto's de banen van Bregenz en Weida, maar niet MEC Gera - het station Saale. Over welke foto's gaat het?

Foto's 19 t/m 33
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

#18
Bij Ralf's link, zijn er die Poolse bruggen te zien, bij die groene vroeg ik even de prijs maar ondanks dat onze Poolse medemens toch wat minder verdiend, kostte die ik zal het voluit schrijven ongeveer DUIZEND DRIEHONDERD Euro.

Er stond er al eentje ingepakt om mee te brengen/nemen.

Maar we moesten nog rondlopen en ja, je raadt het, we hebben die toch wel vergeten zeker ? ;D ;)

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8146451,8146451 in het verleden liet Ralf hier steeds een link na mogelijks was hij dit jaar vergeten :-\ ;)

Ook het binnenwerk van de Memling Resto is te zien  ;)

marctje

Ik vond, na een afwezigheid van meer dan 6 jaar, de beurs eigenlijk niet zo geslaagd. We zijn met een afdeling van ATA, zijnde 6 man en mijn vrouw, naar ginder gereden en hebben de helft van de eerste zaal samen kunnen doen en nadien was er toch een afsplitsing. Wat me tegenstak was dat er een verdeling was van de modelbanen over drie zalen van de beurs. Ook vond ik de aanwezigheid van verschillende zand en bouw sites met RC vrachtwagens en constructiemateriaal een beetje te veel van het goede, ik dacht een negen tal verschillende plaatsen gezien te hebben met toch wel gelijkaardig materiaal. Het gebruik van de dome-zaal voor de Heliwedstrijd vond ik spijtig, maar ja ieder zijn meug. Wat ik gemist heb is diorama's zoals jaren geleden en verkoopstanden van modelbouw. Dit is persoonlijk omdat ik op zoek was/ben naar figuren en modelauto's en vrachtwagens op schaal 1/25 tot 1/29. Wel heb ik verschillende contacten gelegd met, misschien voor mij zeer interessante, winkeliers uit Nederland en Duitsland. De kwaliteit van de banen was minder, buiten een paar uitzonderingen die hier al zijn aangehaald. Conclusie: weer een paar jaar wachten en genieten van kleinere maar mooiere beurzen vlakbij.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub