Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 28 december 2004, 16:43:35 PM

n/a

verwijderd

Gerolf

#1
Ik ben blij dat Marklin het ROCO- en Mehano-voorbeeld volgt. Wat minder afgewerkte modellen voor een goede prijs. Misschien ontstaat er zo een markt voor goedkope superings-setjes voor die modellen, zodat min of meer handige bouwers (en dat zijn we toch allemaal, niet?) goede modellen voor een goede prijs kunnen hebben.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#2
De wielen van de loc zijn bijvoorbeeld niet goedkoper dan bij de duurdere modellen.

Kortom als je van modern spul houdt een echte aanrader. Nu maar hopen dat er ook nog een nieuwe hobby diesel en stoomloc van deze kwaliteit gaat uitkomen.[:D] En dat men ook een aantal wagens van 10 of 12 euro zal op de markt zal brengen.

Maar gezien het feit dat men ook al goedkope hobby seinen heeft uitgebracht denk ik wel dat men dit assortiment gaat uitbreiden.

tonycabus

#3
Die Hobby-seinen, zijn dat die oude met zo'n enorme grijze kluit er onderaan?
Of loop ik weer een halve eeuw achter?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#4
IK denk het wel. Het zijn lichtseinen te weten namelijk lichtafsluitsein nr 74371, lichtvoorsein 74380, lichtbloksein 74380. Het betreft een nieuwe ontwikkeling, geen draden zichtbaar. Prijzen lopen vanaf 9 euro tot 12 euro voor het lichtafsluitsein.

Alleen geschikt in principe voor analoge bediening. Je hebt daarvoor nodig het nieuwe seinschakelbord 72750 om 4 hoofdseinen en 4 voorseinen en de regeling van de bijbehorende rijstromen om te schakelen.
Kosten hiervoor 20 euro.

Gegarandeerd zullen ze ook denk ik wel voor Trix worden gemaakt.

tonycabus

#5
Daar zal Kiss dan wel rekening moeten mee houden zeker?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#6
De loc was de hoofdprijs van een loterij die we af en toe houden om de clubkas te spekken. Ik heb hem niet gewonnen, een tweerail rijder won hem. In drie jaar tijd heeft hij nu tot twee keer de hoofdprijs gewonnen.

Daarna zijn we hem even op onze clubbaan van c-rail gaan testen.
Op rijstap 1 met een IB rijdt de loc al weg. Op rijstap 2 heeft hij de hele baan mee rondgereden. Ook op kruisingen en dergelijke heeft hij geen haperingen vertoond. Al vonden sommige Marklinisten de top snelheid te laag. Hij kon geen 200 km per rijden, maar persoonlijk vond ik afstelling qua snelheid heel goed en op rijstap 14 is hij echt snel genoeg hoor. Ook op de steilste helling in onze baan bleef de loc met vier zilverlingen netjes op snelheid. Ook een lange sleep wagens maakte geen indruk op deze loc. Hij karde rustig verder.

De decoder in de loc kan je programeren om de maximale snelheid te veranderen, het adres en de optrek en afrem vertraging. Kortom de eigenaar en ik waren wel onder de indruk van de rijeigenschappen van deze loc.

Als dit de opvolger is van de delta locs dan is deze loc ook qua prijs een hele grote verbetering. Of de loc qua kwaliteit ook zo lang mee gaat als de oude delta locs zal de tijd moeten leren. Mocht mij de komende tijd nog iets opvallen dan zal ik dit hier vermelden.

Volgend jaar komen er geloof ik nog vier van dit soort type locs uit.

tonycabus

#7
Ze kunnen immers niet achterblijven... Zowat iedereen komt met goedkopere degelijke modellen op de markt. Dat is misschien een reaktie op het wegvallen van Lima, en de langdurige twijfel die er om het Lima-lot heeft bestaan.
Hornby staat erom bekend ook niet duur te zijn, hoewel hun Engelse modellen hier op het vasteland niet echt aanslaan. Persoonlijk vind ik ze niet zo mooi eigenlijk, noch de originelen, noch de modellen die Hornby ervan "bakt".

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Thommy

#8
Tony, motorisch staan ze dus wel erg goed hoor die hornby's... qua stroomafname enz. moet je zeggen dat ze er wel zeker geen achteruitgang op gaan maken.

BTW, al eens de betere (duurdere) hornby's gezien in Engeland zelf??? deze mag je van mijn part direct naast een fleischmann zetten qua afwerking/detaillering

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

tonycabus

#9
Thommy, ik kon alleen op foto's afgaan (versta me goed!) en daarop komt dat niet zo uit de verf. Maar ik moet eens met de mannen van St. Niklaas naar Tjoekee meegaan, al was het alleen maar om te kijken.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

#10
Ik bezit enkele engelse stomers plus dat er bij den MTD nog een kast staat met een aantal exemplaren in en ik moet zeggen dat die zeker niet misstaan naast europese kwaliteit maar voor prijzen waar je van achterover valt. Ik heb vorig jaar 3 dagen rondgelopen op het railfest 2004 in York aan het museum Wij hebben de vergelijking gemaakt van de mallard tussen model (ter plaatse gekocht en van Hornby) en het echte exemplaar en zelfs de maatgeving is redelijk perfect. alleen er is een ding spijtig het is engels en ik ben voor belgisch [:I]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

#11
Inderdaad heel leuk, een loc van M?rklin aan ?80, dat is goed nieuws. Nu hopen dat ze er een Belgische variant op uit brengen.
Of misschien nog beter... is er iemand die misschien op dit onderstel een Belgische loc kan opbouwen (of een kap laten passen van een ander merk ofzo...)? [:D]

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

#12
De cardan overbrenging van de marklin hobbyloc lijkt heel veel op de roco overbrenging.

Break302

#13
citaat:
Geplaatst door Davy

De cardan overbrenging van de marklin hobbyloc lijkt heel veel op de roco overbrenging.



Mischien ook made in ping pong[:D]

n/a

#14
Nee hoor made in Germany. Ze hebben in Goppingen nu machines waarbij men vier kappen tegelijkertijd kan gieten.

Ik heb nu ook het tweede hobbymodel zien rijden. Dat wil zeggen de versie met vier pantografen en met de opdruk cargo. Rijeigenschappen zijn ongeveer hetzelfde. Wel komt er niets terecht van feit dat je er achteraf nog geluid zou kunnen inbouwen. Mijn handelaar heeft er niets meer over van gehoord. En er gaat dit jaar ook een hobbydiesel uitkomen namelijk een Herculus van de Oostenrijkse spoorwegen.

Ook schijnt de loc volgens de tekening een motor met twee koolborstels te hebben, die je als ze versleten zijn niet kan vervangen. De hele motor moet dan vervangen worden. Dit volgens een ander forum, die het weer hadden gehaald van het Duitse insiderforum.
Maar een nieuwe motor kost je ergens rond de 11 euro. Ik heb dit dus niet kunnen controleren, want ik ben geen insider lid.