Een verzameling is maar waard wat een ander der voor wil geven , dat is nu spijtig genoeg met alles zo
Iets dat vandaag 1000 euro geveild word kan morgen voor amper een paar honderd weggaan , alles hangt af van de intresse op dienen moment
Ik denk dat we als we allemaal de nieuwprijs rekenen van onze hobby serieus verschieten , bij de meeste onder ons ( de iets ouderen toch al ) staat denk ik wel al een mooie auto op hun hobby kamer , ook ik ben reeds van 1980 bezig met deze hobby , en op die tijd verzameld men wel iets , maar hier is het altijd de bedoeling om mee te rijden , iets voor puur vitrine doe ik niet aan mee ,
En ja hier en daar zal wel iemand eens iets zeer uitzonderlijk hebben , maar krijg het maar verkocht aan veilingssprijzen , meestal wisselt het van eigenaar tegen normaal bedragen , rijk kan je der zeker niet mee worden, daarvoor zijn de meeste oplagen veel te groot , ook deze van lsmodels onderandere.neem nu der is een tijd geweest dat de messing modellen zeer geleerd waren , tegen woordgebruik is dit ook veel minder , want de meeste van die modellen zijn nl_BE niet gemaakt om te gebruiken maar enkel om statisch in vitrinekasten te zetten .vele hebben voeger gekocht met het gedacht , dat gaat later wel .... , maar velen komen nu ook bedrogen uit hoor
Wat ik nu eigenlijk gewoon wil zeggen , het is een hobby geniet ervan , steek er zeker niets in met de gedachte van later kan ik wel eens ... want dan heb je meestal 99.99% pech. In bijna alle gevallen zal men maar een peulschil krijgen van de waarde , zeker bij de opkopers en handelaars , want die moeten er van leven .