Roco HLD62 : handleiding : van dikke motor naar een plattere motor

Gestart door eve, 13 maart 2017, 16:35:47 PM

liefhebber

bedankt voor de tip, heb hier nog een 62 staan waar ik dat zal uitproberen.
heb wel nog een vraagje:

kun je op die manier ook een 59 van roco opwaarderen, of heb je daar een andere motor en type  adapter voor nodig.

dank
Peter
 

eve

HLD59 Roco.

Ik heb ergens beloofd dat ik dat model eens zou bekijken. Wat ondertussen ook gebeurd is.
Nu is die 59 van Roco zeker niet moeders mooiste (veel te dik) en de rijtechnische eigenschappen zijn belabberd.
Ik ben er mee gestopt.

Om op uw vraag te antwoorden : ik weet het niet. De schaal waarin de motor moet komen zal wel dezelfde zijn.
Bezorg u een "Ersatzteilblatt" van een nieuwere versie van Roco's 59 : die heeft een platte motor. Het zou kunnen dat die ook in het oude chassis past.

Erik

liefhebber



Citaat van: eve op 18 april 2017, 15:30:32 PM
HLD59 Roco.

Ik heb ergens beloofd dat ik dat model eens zou bekijken. Wat ondertussen ook gebeurd is.
Nu is die 59 van Roco zeker niet moeders mooiste (veel te dik) en de rijtechnische eigenschappen zijn belabberd.
Ik ben er mee gestopt.

Om op uw vraag te antwoorden : ik weet het niet. De schaal waarin de motor moet komen zal wel dezelfde zijn.
Bezorg u een "Ersatzteilblatt" van een nieuwere versie van Roco's 59 : die heeft een platte motor. Het zou kunnen dat die ook in het oude chassis past.

Erik
Geen probleem hoor vroeg het mij gewoon af.
Ben blij dat we onze reeks 62 van een andere motor kunnen voorzien.
 

loebaske


Naar aanleiding van het ontwerp van Erik (Eve) om de oudere Roco 62/63 reeks heb ik eens rondvraag gedaan voor een goede prijs
ter vervanging van de grote motor naar de platte 85120 + adapter 101367  in groepsaankoop...

vanaf 10 stuks 41,395 en 1,105€
vanaf 15 stuks 38,960 en 1,040€
vanaf 20 stuks 36,525 en 0.975€
over meerdere kan er nog gepraat worden voor een betere prijs, de Roco stal komt maar op de proppen vanaf een afname van 100 stuks  :(

Bij deze prijs moet je nog de verzendkosten bij rekenen tenzij je die afhaald.

Persoonlijk heb ik 5 stuks nodig, indien belangstelling stuur je me een PM en stuur ik een bestelbon door + een voorschot.

Hopend dat ik heb kunnen bijdragen tot de aankoop, als iemand nog aan betere prijs geraakt gooi het maar in de groep...




loebaske


stoomlokje

Eric ( Loebaske ) en andere,

Deze motor 85120 is ook goed voor de oude HLE 20 'ers

Saskia

itchy

Citaat van: stoomlokje op 12 mei 2017, 13:48:43 PM
Eric ( Loebaske ) en andere,

Deze motor 85120 is ook goed voor de oude HLE 20 'ers

Saskia
Met dezelfde adapter? (of geen adapter nodig voor de HLE20?)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ronny-vdv

Ik ga eerst het project van de reeks 20 afwachten.
Dan zal ik beslissen hoeveel motoren ik nodig heb.
Mvg,

ronny-vdv

loebaske


Bedankt voor de belangstelling, we zijn op weg naar de prijsklasse vanaf 15 stuks 38,960 en 1,040€
alles is nog maar theorie, is pas van kracht als de bestelbon ondertekent + voorschot terug keert (ben geen bank instelling)
Ga straks eens nakijken waarvoor deze motor zoal kan dienen....

stoomlokje

Steven ,
dat is met dezelfde adapter als bij de 62' ers.

Roco heeft er maar 1 geloof ik.

Saskia

Koen

Nooit te oud om te leren

loebaske


itchy

Citaat van: stoomlokje op 12 mei 2017, 18:53:16 PM
Steven ,
dat is met dezelfde adapter als bij de 62' ers.

Roco heeft er maar 1 geloof ik.

Saskia
OK vriendelijk dank voor het antwoord!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Koen

Nooit te oud om te leren