Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

TMM

Gestart door Peter, 03 augustus 2006, 17:13:24 PM

Peter

Op het TMM forum, dat de Franstalige versie van MSM, zie je veel meer dan op dit forum, dingen (gebouwen, loks, wagens enz.) die onze Waalse vrienden gebouwd of verbouwd hebben. Blijkbaar is er dan toch een verschil tussen de twee forums.
Nu staan er weer foto's over hoe je Duitse dubbeldek wagens kunt transformeren in Belgische M-6. Dat ze niet 100% juist zijn blijkt daar niet te veel invloed te hebben. Langs de andere kant heb ik daar ook al prachtige staaltjes van zelfbouw en messing-modelbouw (nee niet PB) gezien.
Ik vind het dan ook de moeite waard van regelmatig eens op dat forum te kijken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

Gelijk heb je, Peter.

Ik geef mijn ogen daar dikwijls de kost. Meediscussieren zit er niet echt in maar all?. De prentjes staan in alle talen. [:D][:D]

Misschien kunnen we dat hier ook wat meer doen.
Always be modelling!

Gerolf

Als er hier een tweede "Moustique" wil opstaan ... [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Roderik

Gelijk heb je, Peter.

Ik geef mijn ogen daar dikwijls de kost. Meediscussieren zit er niet echt in maar all?. De prentjes staan in alle talen. [:D][:D]

Misschien kunnen we dat hier ook wat meer doen.

Ja dat vind ik ook,op het TTM forum wordt ook wel oeverloos gezev..d maar er zitten daar toch wel mensen die iets kunnen en dat ook willen laten zien.Alleen jammer dat er nooit iets van in MSM verschijnt [:(]

Gerrit


janjozef

maar daar zullen ze daar ook niet over zagen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

En wat is die website, zou ook wel eens willen gaan
piepen.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Merci Peter, voor de supersnelle reactie.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Als er hier een tweede "Moustique" wil opstaan ... [:p]



Hallo zeg, die kerel kan er weg mee

melilla

wat is het volledige website van die ttm forum ben best wel naar benieuwd [:D]

Koen

Da's de moeite. Zou ik ook eens willen proberen maar, euh, een nieuwe wagon zondermeer uiteenhalen en herspuiten... Ik denk dat dit meer weg gelegd is voor mensen met gouden handen. Beginnen bij het begin, nietwaar?
Nooit te oud om te leren

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door melilla

wat is het volledige website van die ttm forum ben best wel naar benieuwd [:D]



zie hierboven. LEZEN alvorens posten [;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Koen
Da's de moeite. Zou ik ook eens willen proberen maar, euh, een nieuwe wagon zondermeer uiteenhalen en herspuiten... Ik denk dat dit meer weg gelegd is voor mensen met gouden handen. Beginnen bij het begin, nietwaar?
Neem een oude wagon, probeer ... en na wat oefening krijg je "gouden handen".
Dat van die gouden handen vind ik persoonlijk trouwens eerder een mythe. Naar mijn gedacht: (bijna) iedereen kan alles leren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dat is waar Gerolf, maar zoals ik al zei: beginnen bij het begin. En dit kan inderdaad door te oefenen op een oude wagon. Wat die "gouden handen" betreft, denk ik dat er toch een stukje aanleg en kennis bij zit. Uiteraard kan je veel leren door oefening maar ik vergelijk modelbouw een beetje met kunst. Leren zien en reproduceren. Niet alle mensen hebben een "modelbouwersoog" of de handigheid om te reproduceren.
Sommige diorama's en modelbanen zijn werkelijk kunstwerken. Als modelbouwer probeer ik steeds mijn grenzen te verleggen maar anderzijds probeer ik ook tevreden te zijn met mijn kunnen. Tenslotte moet modelbouw plezierig blijven en mag het geen oorzaak worden van fustraties.
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Zelfs een "modelbouwersoog" kan je ontwikkelen. Leuke benaming trouwens. Over de perceptie van de hobby zou ik graag nog eens een boompje (draadje?) opzetten, maar misschien is dit meer iets voor een editoriaal in ons aller MSM.
Uiteraard kan je maar zover gaan als je mogelijkheden, en plezier in je hobby is veruit het belangrijkste.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw