Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

DMU 41

Gestart door svvander, 28 december 2004, 16:42:53 PM

svvander

Heb nog iets leuk ontdekt voor 2005: Mehano brengt ook de DMU41 uit!

Leuk he!

Groeten,


Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

janjozef

proficiat dat wist ik al een tijdje maar het zal pas voor einde 2005 zijn vrees ik
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

dat werd al aangekondigd in het voorjaar door Rocky Rail te samen met de 51.  En zoals ik reeds gezegd heb; wat minderen aankondigen en wat rapper leveren.  Er zijn al mensen die 4 jaar op de NOHAB met vlottende cabine wachten van bij Rocky Rail

Roland

Gerry

citaat:
Geplaatst door maxim

Die 52/53 en 54'ers zijn producties van rocky-rail zelf,

die 41 en 51 zijn producties van Mehano,
en rocky-rail is importeur van Mehano.

Dus die 2 hebben qua modellen niks met elkaar te maken,
dus wat kan mehano eraan doen dat het zo lang duurt eer Rocky-Rail zijn eigen producties aan de man kan brengen?



Inderdaad Maxim, je moest eens weten met hoeveel (eerder hoeweinig) personen men bij Rocky-Rail hun modellen vervaardigt. Ze zijn misschien op 1 hand te tellen [;)]

PS ik wacht ook al lang op een 26 en 53 bij hun [8)]

http://modelspoor.fotopic.net  : Stuur me ook foto's van jouw HO modellen...

bartie

Die 41 staat in ieder geval al op mijn verlanglijstje.
En als dat (waarschijnlijk) tegen het einde van 2005 is, weet ik al wat er onder de boom zal liggen. Das dan al goed op tijd,nietwaar?[;)]

Bart.

janjozef

ook voor mij evenals enkele 51 en een class 66 van DLC enkel nog wachten tot ze willen leveren
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

matti



      Een 41er , Wie wil dat nu . Zo een lelijk ding, alle dat vind ik toch . Geef mij dan maar een 45er van Olaerts, Die hebben tenminste nog wat karakter .

     [8]

janjozef

ik denk dat er iemand iets tegen een bepaalde reeks heeft. In dat geval kan ik alleen zeggen: smijt alles weg en laat ons terug met stomers rijden dat ware nog een machienes om te zien
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

citaat:
Geplaatst door matti



      Een 41er , Wie wil dat nu . Zo een lelijk ding, alle dat vind ik toch . Geef mij dan maar een 45er van Olaerts, Die hebben tenminste nog wat karakter .

     [8]



Ten eerste :smaken verschillen en discussie daaromtrent is dan ook zinloos.

Ten tweede: den 41 rijd op onze spoorwegen, en dus hoort hij ook thuis op de modelspoorbaan.

Bart.

janjozef

ook mijn mening, het al of niet ""slecht" aankopen van de NMBS staat in deze topic niet ter discusie
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Thommy

niemand weerhoudt U om dit model niet te kopen! Er zijn mensen die deze modellen wel graag zien.

persoonlijk ben ik geen voorstanders van stomers (te ouderwets voor mijn modelbaan)maar daarmee ga ik ze zeker niet afbreken hoor.  Maar hoor je mij zeggen dat anderen het niet mogen kopen daar het niet mooi is?

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

svvander

Laat het ons hier op houden; ieder zijn smaak en voor de liefhebber; de DMU 41 wordt verwacht!


Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

karthuizer

Ik was vanmiddag aan het bladeren in MSM 18 en wat zag ik daar in een advertentie van rocky rail staan: een aankondiging voor oktober 2002 voor de reeks 41! Er was dan wel nog geen sprake van dat dit door mehano zou uitgebracht worden, maar door rocky rail zelf, zoals al het geval was met de 59, 26, 53.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

tonycabus

Even iets proberen recht te zetten:
Rocky had eigen producties en zijn medewerkers kon je op ??n hand tellen, misschien zelfs op ??n vinger[;)].
Toen Rocky Mehano "prestige" begon te importeren (let wel: de startsets horen NIET in dat gamma thuis!) eiste Mehano dat zijn importeurs zelf geen producenten waren. Rocky stopt dus zijn eigen produkties maar heeft Mehano als "partner" ingeroepen om het beloofde gamma te construeren. Gezien de kwaliteit van hun productie kan dit iedereen alleen maar ten goede komen: we mogen kwaliteit en prijs verwachten, want Rocky zelf zal ook niet met minder vrede nemen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit voor iedereen de beste oplossing was. Zijn produkten zijn nu betaalbaar en worden redelijk goed op tijd gelevert.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem