Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Modellbundesbahn stopt

Gestart door oebr, 12 maart 2017, 17:17:36 PM

oebr

in msm nr....  werd Modellbundesbahn voorgesteld, een van de weinige Duitse 'zeer grote' banen die de Europees-Engelse stijl volgen en er geen speelgoedbaan van gemaakt hebben.
Maar... ze moeten sluiten  :'(

Wie het nog wil zien, plan maar een zondagje Bad Driburg in voor 30 juni...

http://www.modellbundesbahn.de/
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

modelbaanHO

Dat is geen goed nieuws.
Wanneer je de baan nog niet hebt gezien : zeker een aanrader.
Ik heb in 2009 een bezoek gebracht. De foto's die ik toen heb genomen kan je bekijken op mijn website.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

jlvjlv

Goed nieuws: Modellbundesbahn in Bad Driburg stopt niet! Er zijn nog speciale bezoekdagen in ontober en november. Daarna verhuist de baan naar een gloednieuwe hal die speciaal hiervoor wordt opgetrokken op een industrieterrein in Brakel-Driberg. Daar zou ook meer ruimte komen om nieuwe dingen te ontwikkelen. Dat is dan weer broodnodig om dit soort banen die zichzelf moeten bekostigen via entreekaartjes, 'in leven' te houden.

Info op hun website (modellbundesbahn.de).

J.

oebr

Dat is zeer goed nieuws;
Wel bizar dat het van een ondergang naar een renaissance evolueert op enkele maanden tijd.
Plots een kast open getrokken waar iemand een klein fortuin in had laten liggen ,  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Waarschijnlijk een nieuwe sponsor gevonden  8)

Maar al bij al dus toch ook goed nieuws.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.