Junglinster - Een kleine club tentoonstelling in Luxemburg

Gestart door SuSke, 06 maart 2017, 22:36:55 PM

SuSke

Eens kijken of ik dit jaar wat meer mensen gemobiliseerd kan krijgen om tot daar te rijden :)

De deelnemerslijst ziet er in ieder geval weer mooi uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Zat wat met men handen in de haren...
Hoe geraak ik daar in gods naam, moet de teletijd machiene aanspreken om terug naar 2017 te reizen  ;)

bellejt

mss valt dat wel te combineren met onze 5 weekse winkeldag

SuSke

Het bezoekje aan Model Train Luxembourg Junglinster zit er weer op  :D

Zeker de moeite waard om de 270 km tot ginder af te zakken.
Heen reis met een mooi zonnetje, de terugrit in het gekende Belgische regenweer  ::)

Een aantal mooie dingen gezien, soms een fijn weerzien, andere nieuwe dingen met verstomming, helaas ook dingen die me minder konden bekoren maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Veel mensen gesproken en contacten gelegd voor de komende tentoonstellingen van MTD  8) 8)

Voor iemand begint te roepen, hier zijn een aantal foto's:

20180304_115651 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_115900 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_120351 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_120600 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_121336 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_121833 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_121900 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_122121 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_122647 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_125149 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_125627 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_131227 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_132052 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_132210 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_134847 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_135327 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_141108 by Frans Peeters, on Flickr

20180304_152331 by Frans Peeters, on Flickr

De rest op de gebruikelijke plaats
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Mooie foto's Frans :) Leuk jullie weer even gesproken te hebben.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Citaat van: sdz1976 op 05 maart 2018, 08:47:27 AM
Het was blijkbaar wel de moeite  8) 8)

Grtz,

Samuel.

Voor een 2de editie kon dit zeker tellen.
Ik ben echt benieuwd hoe deze tentoonstelling gaat groeien in de toekomst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

bedankt voor de foto's Frans.

Mijn persoonlijke mening; ik zie niets dat me kan bekoren. Het positieve is dat men vandaag de dag meer durft en doet, maar het moet duidelijk te snel gaan. Dat je anno 2018 nog tentoonstellingsbanen hebt met drijvende gebouwen (luchtspleet onderaan), dat kan toch niet!
Verder worden veel van de huidige banen overladen met details maar die lijken er dan eerder opgegooid... Jaren terug was Jacques Damen één van de pioniers der betere banen. Het plakwerk van zijn geveltjes was stilaan aan het afbrokkelen. Nu haalt iedereen het pleisterwerk van de gevels af maar op totaal onnatuurlijke wijze... 
Ben blij dat ik niet daarheen gereden ben.

(Dat niet iedereen het niveau van Floris kan halen, dat begrijp ik. Maar een beetje nadenken hoe het in realiteit zou kunnen zijn zou al wonderen doen)

modelbaanHO

Bedankt voor de foto's.
Vorige editie heb ik ook gemist.
Misschien volgend jaar.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rgp

Hallo,

kleine fijne expo. Had mee op de stand van 0 forum moeten staan met modellen in aanbouw.
spijtig genoeg hebben droevige familiale gebeurtenissen er anders over beslist.

@dirky. Ik kan je enigszins volgen. Banen moeten tegenwoordig overspoeld worden door "scenes". De trein is als het ware gereduceerd tot een tweederangs rol of wordt tot overbodig object gereduceerd. Sommige verwarren modeltreinen met militaria.

wat de spleten betreft heb ik een andere mening. Laat ieder zijn niveau van kunnen tonen, anders gaan we naar een expo per jaar.

Roland

SuSke

Citaat van: rgp op 05 maart 2018, 13:21:47 PM
...
wat de spleten betreft heb ik een andere mening. Laat ieder zijn niveau van kunnen tonen, anders gaan we naar een expo per jaar.

Roland

Zou zelfs durven stellen dat je die niet vol gaat krijgen.

verder deel ik Roland zijn mening.
Velen zijn geroepen maar slecht weinigen zijn uitverkoren om tot het clubje van de topmodelbouwers te behoren. En dan ge je inderdaad naar het "military" level hoewel ik daar ook al "mindere" dingen gezien heb.

Wat scenes aangaat geldt hetzelfde als het "aantal m spoor / m² baan": "less is more" om het realistisch te houden.
Maar aan de andere kant duwen we nu ook een traject op lengteschaal 1/1000 op onze modelbaan.
Wil je dat ook levensecht, dan gaan we veel banen zien met alleen een stuk recht spoor. En daar gaat veel volk naar komen kijken op een tentoonstelling hoe "levensecht" het ook moge zijn.
Dus een scene meer of minder, daar gaan we niet om malen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor wat die mensen doen. Maar een voorbeeld van wat me echt stoort is wat je ziet op de foto van "Longley Sailor". Dit is een mooie scene die voor mij totaal verknoeid door een stuk plaksel dat toch wel in het midden van die muur van de stenen afgevallen is en waaronder nieuw lelijk metselwerk zit.
Enkele jaren terug zag ik ergens een toch wel mooie baan waar een mol uit en in de grond ging. Als je die mol 87 keer zou vergroten dan loopt mijn Duitse herder er van weg.

En dat zijn de dingen die ik als storend ervaar en die het niveau van vaak heel mooie concepten/banen naar beneden halen. En die storende dingen zie je vaker en vaker...

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 05 maart 2018, 13:21:47 PM
Banen moeten tegenwoordig overspoeld worden door "scenes". De trein is als het ware gereduceerd tot een tweederangs rol of wordt tot overbodig object gereduceerd. Sommige verwarren modeltreinen met militaria.


Meestal wordt vergeten dat er ook nog gewoon treinliefhebbers zijn die het enkel doen voor die treinen en niet voor die gelikte realiteitsweerspiegeling (wat een woord!  ;D) in een diorama.
Niet iedereen is modelbouwer van de bovenste plank, en er zijn er hier zelfs die enkel de treinen hebben en geen enkel stukje rail.

De gulden middenweg is zoals meestal het beste gegeven...

;)