Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Toekomst Marklin

Gestart door stefan rosiers, 02 augustus 2006, 20:25:36 PM

Anarchy

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

jaja maar de kans dat ze die terug uitbrengen is zeer kline volgens mij
want neem nu de reeks 21
lsm brengt die volgend jaar dus waarom en kwalitatief zal die veel beter zijn dan de lima dus waarom daar dan nog geld insteken?

ach we zulle wel zien
echt stoppen met treinen make zal marklin nooit doen



Het is Mehano die reeks 27 en 11 uitbrengt [;)] Reeksen 12 en 21 zullen dan wel volgen.

vandomm

Uit goed ingelichte bron : overname van Marklin :

" De afgelopen jaren hebben private equity fondsen de reputatie opgebouwd dat ze alleen zijn op het uitzuigen en doorverkopen van de bedrijven."

Toch bestaat bij deze overname de kans dat het anders loopt. Waarom ? DE NIEUWE EIGENAARS ZIJN NAMELIJK ZELF TREINFANS . !!!

groetjes
Cees .

mark7758

Ik denk eerder 21 en 27. Want die zijn gelijk en de 11 en 12 verschillen iets. (Met name dak en kabels op de neuzen.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

11 en 12 zijn meerspanningslocomotieven 21 en 27 niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

De opzet van de investeerders is om M?rklin fiks te reorganiseren en over een paar jaar met winst te verkopen. Daar zijn ze heel open in. Ze willen er weer een winstgevend bedrijf van maken en dat is een gunstig gegeven.
Verder kopen ze nu al op grotere schaal dingen in en dat zie je terug in het assortiment: lampen van Viessmann bijvoorbeeld. Dat vind ik een positieve ontwikkeling, want ik kon niet altijd zeggen dat ik echt warmliep voor de natuurgetrouwheid (welke?) van sommige lampen bijvoorbeeld van M?rklin.
Hun core-business blijft het rijdend materieel met alle pluspunten die ze al hadden en ook dat is een goed gegeven.
Voor de consument zal het misschien uiteindelijk de prijs zijn waar ze iets van gaan merken en uiteindelijk zal de offici?le naam denk ik ook verdwijnen (Gebr?der M?rklin & Cie. GmbH).

De informatie kan je vinden in het laatste blad Z?ge van juli 2006.