Roco HLD62 H0 project vraag 5

Gestart door eve, 27 februari 2017, 09:45:27 AM

eve

De Digikeijs-setjes voor de verlichting zijn mooi.
Ze zouden nog mooier zijn moest elk van de 5 LED's afzonderlijk en onafhankelijk aanstuurbaar zijn.

Is zo een setje ombouwbaar?
Of is een complete nieuwbouw een betere oplossing ?

Erik

Ik blijf vragen stellen...Je weet wel : de gek...

pandur

Erik,
Gezien de beperkte verkrijgbaarheid van deze ,
en , om een vernieuwende mogelijkheden toe te laten ,
is een nieuw concept altijd beter dacht ik ,
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

Ben

Het setje ombouwen vraagt veel handelingen, elk ledje aan beide zijden isoleren van de anderen, voorschakelweerstanden komen te vervallen en dan moeten er uiteindelijk bij toepassen van een gezamenlijke plus ook nog eens 6 draadjes aan het printje. Dan is geheel "nieuwbouw" toch verstandiger.

Gr, Ben.

Peter

Bestaan er eigenlijk vervang printjes, zodat je ze eenvoudig kan digitaliseren.
Maar als ik zie wat de Roco modellen gemiddelt kosten (als je ze nog moet kopen zelfs tweedehands) ben je beter af
met ineens een VBV model te kopen (juiste verlichting en eenvoudig te digitaliseren/of ineens digitaal met of zonder sound) of heb ik het verkeerd voor.
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Citaat van: Peter op 27 februari 2017, 14:00:20 PM
Bestaan er eigenlijk vervang printjes, zodat je ze eenvoudig kan digitaliseren.
Maar als ik zie wat de Roco modellen gemiddelt kosten (als je ze nog moet kopen zelfs tweedehands) ben je beter af
met ineens een VBV model te kopen (juiste verlichting en eenvoudig te digitaliseren/of ineens digitaal met of zonder sound) of heb ik het verkeerd voor.

Waarover zijn we hier nu bezig ?

Erik

Peter

CiteerWaarover zijn we hier nu bezig

He, he, niet panikeren.
Gewoon bericht in het verkeerde reeks 62 draadje gepost. Sorry hoor :(
Met vriendelijke groeten
Peter