Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

3de editie MobExpo (2018) St-Niklaas

Gestart door Het Spoor, 26 februari 2017, 14:57:15 PM

Roderik

Wij hebben ons goed geamuseerd.
Toffe mensen voor en naast de baan, allemaal mooie banen gezien, veel uitleg gegeven en gekregen van zeer bereidwillige verkopers en naar huis met een platte portefeuille en zakken vol gerief voor iets nieuw.
Wat wil je nog hebben?

Wij komen bij een volgende editie zeker terug!
Always be modelling!

Metpetergaathetbeter

#121
Prachtige organisatie zowel voor de bezoekers als voor standhouders ! ;) vergeten te vermelden mooie banen, anders modelspoorder leren kennen, hopen zaken zien liggen waar je geld aan kwijt kon,

Geert

Citaat van: celtjan op 22 april 2018, 20:11:09 PM
... voor het eerst naar Mobi geweest.
Best een gezellige beurs... Goeie mix aan aanbod van banen en verkoop! Smaakt naar meer...

Up 2 the next!


+1

tot de volgende,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Paulogic

Prachtige beurs, allemaal leuke mensen en top organisatie : PRO fessionals !

Dan ook lid geworden en hopen dat we toch regelmatig eens kunnen binnenspringen !
mvg,
Paul(ogic)

philippe_007

Lid geworden?
welkom in de groep, je gaat er geen seconde spijt van hebben :-)
Tot op een van de volgende avonden

OlivierV

Naar mijn mening was het in orde, net zoals de vorige keer.
Deze keer stonden ik er samen met andere leden van AMSAC met onze modulebaan Lemur, een van de primeurs van de beurs. Vele leuke commentaren ontvangen en dat zet aan tot nog verder detailleren van de baan.

Qua organisatie was het in orde zoals het hoort!

Qua koopjes heb ik mezelf wel ingehouden, enkel groen voor op m'n eigen baan en een wagen of 2 zijn aan de vingers blijven kleven. Maar goed je moet niet altijd veel uitgeven om een goede beurs gehad te hebben.

De rest van de baantjes was zeker de moeite om ook eens naar te gaan kijken. Sommige hadden we al eens gezien, maar dat geeft niet, de andere primeurs waren ook de moeite!

Volgende keer zijn we zeker weer van de partij, of toch op z'n minst als bezoeker.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Zeker en vast een leuke beurs, goede mix van handel en banen en zeker en vast enkele mooie primeurs.
Ook de catering was dik in orde.

Proficiat aan de organisatoren en iedereen die heeft meegewerkt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

D_Loc

Ik was er op zaterdag en het was zeker een leuke expo!
Van diverse banen heb ik video-opnames gemaakt, die moet ik nog bewerken tot een filmpjes.

Van twee banen heb ik ook wat foto's gemaakt, dat was Bellegem en Lemur.

Een selectie van de foto's van Bellegem volgen hieronder:


5/21 Bellegem by D-Loc's Media, on Flickr


2/21 Bellegem by D-Loc's Media, on Flickr


6/21 Bellegem by D-Loc's Media, on Flickr


9/21 Bellegem by D-Loc's Media, on Flickr


12/21 Bellegem by D-Loc's Media, on Flickr


10/21 Bellegem by D-Loc's Media, on Flickr

Volledige serie staat in dit album: https://flic.kr/s/aHsmigMz3w

De video's zullen nog volgen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gerolf

Toch even een vraagje aan de toeschouwers, en vooral aan de fotografen

Ik heb zelf op MobExpo geen enkele foto genomen. Van niets trouwens  :-[  :-[  :-[
... maar ik zou wel graag foto's hebben van onze "MéTiers Du canal"-kofferbaan
  het is voor de webpagina over het project, en voor artikels in ons clubblad en MSM

Graag mailen aan gerolf-at-gerolf-dot-be
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie


Herwig

#130
aan Gerolf,
Goede foto's van 't sas kunnen toch zonder bezwaar nog làter, op een rustiger moment, worden gemaakt. ( o.a. voor MSM )
In de veronderstelling dat uw sluisje hopelijk niet uit iemands handen is gevallen ondertussen ...

eric

Gerolf, er zijn een paar foto's onderweg  ;)

Gerolf

Citaat van: eric op 25 april 2018, 12:34:08 PM
Gerolf, er zijn een paar foto's onderweg  ;)

... en aangekomen ... merci  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Even citeren uit een ander draadje:

CiteerKleine anekdote;
Eén van die kleine pagadders dacht het trapje te mogen meenemen en nam het onder de arm om ook naar de andere banen te gaan kijken!

CiteerIk denk dat ik op een volgende beurs ook naar een eigen oplossing ga zoeken, een trapje een hele beurs zelf meenemen is met een slechte rug ook niet te doen, maar ik ga proberen hier of daar een rollator te lenen, daar kunnen de kleine mannen ook op staan en dan kan ik er over de hele breedte van de opgestelde banen mee verrijden zodat ze alles kunnen bekijken, een soort pausmobiel  ;)
Maar 't blijft jammer dat er op de meeste standen weinig of geen aandacht is voor de noden van kinderen. En dan maar verbaasd zijn dat de juegd niet meer geïnteresseerd geraakt..., hoeveel keer heb ik dat hier al niet gelezen...
Ik had dit eigenlijk beter geschreven in het draadje over de beurs in het algemeen, maar 't frappeerde mij dat er hier wel aandacht is voor het ontbreken van trapjes  ;)

Bij onze expo (MTD) staan er trapjes voor de kids aan de inkom. Het is misschien een idee ...

Zaterdag hadden we er bij onze koffer geen bij, en zondag hebben we er enkele meegebracht ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Ik had een trapje bij en de eerste dag was het al zoek. Enkele meters verder onder een tafeltje gesukkeld blijkbaar.
Misschien moet ik iets ontwikkelen in hout, een soort langere trede. Lijkt mij wel handiger dan zo'n mini-sukkel-trapje.  ;D
mvg,
Paul(ogic)