Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Oplossing voor verhuis ?

Gestart door OlivierV, 23 februari 2017, 20:01:18 PM

bellejt

mss eens kijken of er in Merelbeke geen plaatsje kan gevonden worden naast de ander club.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bellejt op 24 februari 2017, 20:29:59 PM
mss eens kijken of er in Merelbeke geen plaatsje kan gevonden worden naast de ander club.
is ook geen oplossing want ook deze site wordt verkaveld! Alles verhuist verder naar Melle(Vogelhoek) :-\ ;)

Metpetergaathetbeter

@Bellejt misschien moeten wij onze Persoonlijke tekst: "Graag een plaatsje vrij voor die wagon van mij(ons)? "opnemen bij het plaatsen  :-\ ;)

OlivierV

Misschien de discussie best afscheuren want het heeft op dit moment niet veel meer met onze opendeur te maken.

Voor de stad Gent maakte het niet uit dat wij daar stonden... .
Naast de andere club in Merelbeke zou een beetje onnozel zijn, dan zouden we al beter samensmelten ... :/ De tractiewerkplaats van Merelbeke wordt trouwens volledig platgesmeten binnen dit en X-aantal jaar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

mss spijtig om zeggen maar zou dat samensmelten dan geen idee zijn ? Weet dat die andere club eigenlijk alleen voor NMBS personeel was maar mss zien zij het wel zitten om groter te worden en is jullie club dan gered.Desnoods ten koste van de wagons.Die verplaatsen zal een massa geld kosten en tenzij geen grote sponsor eigenlijk helaas onbegonnen.

Mss dit topic afsplitsen met een nieuw topic : oplossing voor verhuis

Metpetergaathetbeter

ik denk buiten Wouter(chef-garde) of er daar geen ander NMBS personeel zit-ik denk dat beide club voor zover ik kan en mag spreken liever hun zelfstandigheid zouden willen bewaren :-\

chef garde

De lokalen van het station Gentbrugge, daar al eens over geïnformeerd??

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Olivier, kan je misschien eens informeren bij het stoomcentrum in Maldegem.

Volgens mij hebben ze plaats genoeg voor enkele rijtuigen te plaatsen op hun terreinen.
Bovendien sta je daar ook veilig voor de beslissingen van infrabel
Verder kan je makkelijk gesleept worden naar daar via de lijn gent-eeklo
Voor de bezoekers ligt het ook niet zo heel ver van gent zeehaven en heb je daar voldoende parking.
Als je je lokalen dan ook nog is opensteld tijdens het jaarlijkse stoomfestival kan je weer nieuwe bezoekers/leden aantrekken


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

helaas zien de leden van Gent en verder die verplaatsing niet zitten als clubavond dan zijn er vaak dichtere plaatsen waarheen :-\

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 februari 2017, 09:37:10 AM
helaas zien de leden van Gent en verder die verplaatsing niet zitten als clubavond dan zijn er vaak dichtere plaatsen waarheen :-\

Dan is Maldegem voor Brugge idd nog dichter... voor Gent is dat idd ver weg...

Het probleem van verhuizen is eigen aan deze hobby en aan veel andere ook. Zowel uit parochiecentra, scholen,... en dat heeft veel te maken met de gemiddelde leeftijden van de leden. Ik kan er nog genoeg andere opnoemen die moeten stoppen omdat ze een uitstervend ras zijn.
Maar het heeft ook veel met de steden/belangen van de terreinen. Dat Gent zeehaven uit wil breiden is ook bekend en dan is zo'n beslissing een logisch maar jammerlijk gevolg. Zeker met de huidige problemen naar vluchtelingen in opleggers is het evident dat ze iedereen die niets met de haven te maken heef weg wil houden. Een vast lid kun je nog een badge geven, maar wat op opendeurdagen?

Nuja, het is niet enkel in België. We organiseren met ons daxteam een circuitdag in Leszinnes in mei(Frans motocircuit). Het circuit staat voor eenzelfde probleem, mogelijks ook het laatste jaar. De stad wil het circuit weg hebben om er scholen/industrie/winkelcentra op zetten. En dan moet je bedenken dat het circuit eigenlijk van de Franse politie is  :o van het circuit zeggen ze ook dat het een kwestie van tijd is...

Het is spijtig. Zeker voor de amsac maar ook voor andere clubs die zo soms stoppen met bestaan
Greetz

Thommy

Paulogic

Hieronder misschien een 'onmogelijk' idee, doch even informeren kan vermoedelijk geen kwaad :

Ik heb enkele klanten in de haven Gent, niet zo heel ver van de club.
Sommigen hebben een spoor dat door hun, afgesloten, terrein loopt.
Telkens ik er kom valt mij op dat die sporen, alsook de verschillende afsluitingen
tussen de bedrijven, al jaren niet meer gebruikt zijn.

Aangezien toch stuk voor stuk grote bedrijven, zien zij het misschien wel zitten om als
sponsering, u toe te laten uw wagons bij hen te plaatsen? Als dat mag van alle wetgevingen
aangaande veiligheid, milieu, enz.

Alvast wens ik jullie succes met het vinden van een nieuwe locatie.
mvg,
Paul(ogic)

Havoc

Er wordt hier gemakelijk gesproken over "verslepen", maar ik vrees dat dat geen optie gaat zijn. Zijn die rijtuigen waar de club inzit "rijwaardig"? Dat gaat transport over de weg worden. Dus moet je eerst al gaan zien of je die rijtuigen daar wegkrijgt met een wegtransport.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Citaat van: Havoc op 26 februari 2017, 13:49:02 PM
Er wordt hier gemakelijk gesproken over "verslepen", maar ik vrees dat dat geen optie gaat zijn. Zijn die rijtuigen waar de club inzit "rijwaardig"? Dat gaat transport over de weg worden. Dus moet je eerst al gaan zien of je die rijtuigen daar wegkrijgt met een wegtransport.

Wegkrijgen is niet het grootste probleem , maar wat gaat dat kosten.
Kraan , dieplader(s) , vergunningen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

OlivierV

Citaat van: 59erke op 26 februari 2017, 09:33:45 AM
Olivier, kan je misschien eens informeren bij het stoomcentrum in Maldegem.

Volgens mij hebben ze plaats genoeg voor enkele rijtuigen te plaatsen op hun terreinen.
Bovendien sta je daar ook veilig voor de beslissingen van infrabel
Verder kan je makkelijk gesleept worden naar daar via de lijn gent-eeklo
Voor de bezoekers ligt het ook niet zo heel ver van gent zeehaven en heb je daar voldoende parking.
Als je je lokalen dan ook nog is opensteld tijdens het jaarlijkse stoomfestival kan je weer nieuwe bezoekers/leden aantrekken
Dat lijkt me erg ver.

De meeste leden zijn uit het Gentse, voor hen valt het MISSCHIEN nog te doen, maar voor mij, Chris, Peter, Rudy, Luc 1, Luc 4 is dat al een serieus eind (50km enkel). In het slechtste geval neem ik nog liever afscheid van onze rijtuigen in ruil voor een vast lokaal....
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan