Roco HLD62 H0 project vraag 2

Gestart door eve, 24 februari 2017, 13:32:09 PM

oli 11/01

Altijd beter in de loc zelf plaatsen.
Hier in de 627xx



Davy

Oei, dat is wel heel krap geplaatst :) de bedoeling van een speaker is dat hij voldoende ruimte heeft aan de voorkant toch?

oli 11/01

Misschien, maar het geluid is veel beter daar dan in de batterijkast, ik had ook daar geprobeerd.

GDE

Vind bij veel Soundlocs dat het geluid inderdaad veel te scherp klinkt . Moet ik toch ook ooit eens proberen om een roco 62 met sound te voorzien  :D bedankt voor deze tip Olivier   ;) persoonlijk vind ik het nog altijd jammer dat het toerental niet de hoogte in kan terwijl de loc nog stilstaat . Zo meen ik me toch te herinneren dat bij de 62 de loc eerst de motor ferm op doet trekken om dan pas in beweging te komen . Iets wat ik enorm mis bij mijn modellocs .

ERVIN

Geert , dat is makkelijk in te stellen met de ESU locprogrammer hoor , in onderstaand filmpje zie je de Heljan Class 66 een zware kolentrein de helling op sleuren , je hoort hem eerst flink gas geven vooraleer hij vertrekt. Met mijn hartelijke dank aan DLoc natuurlijk. ;)

https://www.flickr.com/photos/51065302@N03/19981404549/


bellejt

kan je mss een zeggen wat veranderd moet worden want heb dat hier ook geprobeerd op de heljan.Het geluid bouwt wel op maar de loc blijft stilstaan.Zou voor velen een leuke hulp zijn.

GDE

Citaat van: ERVIN op 26 februari 2017, 14:19:44 PM
Geert , dat is makkelijk in te stellen met de ESU locprogrammer hoor , in onderstaand filmpje zie je de Heljan Class 66 een zware kolentrein de helling op sleuren , je hoort hem eerst flink gas geven vooraleer hij vertrekt. Met mijn hartelijke dank aan DLoc natuurlijk. ;)

https://www.flickr.com/photos/51065302@N03/19981404549/
Erwin , dat is het ! Machtig  :D de vraag is nu hoe bekom je dit zonder ESU locprogrammer ? Wat is een locprogrammer trouwens ? Zelf heb ik de Lenz 100 centrale of heeft dit daar niks mee te maken ?

pandur

Met de LokSound decoders V4 van ESU kan je met de CV 114.6 & CV 114.7
de functies "Vollast" of "leegloop" instellen ,
deze kan je dan met een funcie toets naar keuze bedienen ,
Met een LokProgrammer is dit zo geregeld .
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

ERVIN

Eric heeft reeds verteld hoe je dit kan doen.  ;)

Een ESU Lokprogrammer is dit.....

https://www.google.be/search?q=esu+lokprogrammer&biw=1309&bih=732&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiPitLxxa7SAhVJF8AKHcPfCMUQ_AUIBigB#imgrc=aMl6b_SX5AMDMM:

Een super fijne tool om zowat alles te fine-tunen aan een loc MET esu-decoders.

GDE

Bedankt Eric en Erwin voor deze info . Momenteel heb ik nog geen ervaring met het afregelen van decoders wegens het ontbreken van een modelbaan . Locs met sound heb ik ondertussen wel al ( vbv 60/61, vbv proto60 en piko 73 )maar geen idee welke versie van esu decoder daar in zit en of het mogelijk is vollast en leegloop in te stellen ? Ne mens geraakt toch vlug achter als die niet mee is met de nieuwe technieken .

Davy

Citaat van: geert desc op 26 februari 2017, 14:04:45 PM
Vind bij veel Soundlocs dat het geluid inderdaad veel te scherp klinkt . Moet ik toch ook ooit eens proberen om een roco 62 met sound te voorzien  :D bedankt voor deze tip Olivier   ;) persoonlijk vind ik het nog altijd jammer dat het toerental niet de hoogte in kan terwijl de loc nog stilstaat . Zo meen ik me toch te herinneren dat bij de 62 de loc eerst de motor ferm op doet trekken om dan pas in beweging te komen . Iets wat ik enorm mis bij mijn modellocs .

- Ik had dat eens gevraagd bij VBV maar blijkbaar is dat niet zo simpel om bv. de bas en scherpte enz van het geluid te wijzigen.

- Ik dacht dat de laatste versie's van de 55 van B-models een fuctie hadden om de motor op toeren te laten komen terwijl hij stilstaat.

pandur

Davy,

De functie die je bedoeld is "toerental op" of "toerental af",
deze waren reeds langer gekend , maar minder gemakkelijk toepasbaar dan de nieuwe functies "Vollast" en "leegloop"
Die bijkomende instellingen mogelijk maken ,
Maar uiteraard is een LokProgrammer hiervoor noodzakelijk .

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)