Roco HLD62 H0 project vraag 2

Gestart door eve, 24 februari 2017, 13:32:09 PM

eve

We denken aan een upgrade voor dit model.
Het is al ouder en er zijn veel varianten van gemaakt.
Om nauwkeuriger te kunnen plannen en minder tijd te verliezen, vraag 2 :

Heeft Roco ooit een soundversie op de markt gebracht?
Zo ja, graag het Roconummer.

Met dank, Erik

GDE

Van roco zelf uit geen sound versie me dunkt . Vanaf de 6218 is er wel een uitsparing onderaan in het metaal waar de batterijkast over past. Het zou kunnen dat daar de luidspreker kan geplaatst worden .

Waterman

Volgens de handleiding van mijn 6218 is die ruimte om de decoder in op te bergen.

OlivierV

Van Roco zelf geen digitale soundversie.

Bron: http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HLD#S%C3%A9rie%2062

- De batterijkast dient inderdaad standaard voor de decoder.
- Echter zijn er wel personen die de luidspreker in de batterijkast hebben steken en de decoder op de plaats waar men deze steekt bij de oude 62's met de dikke motor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eve

Citaat van: OlivierV op 24 februari 2017, 19:20:18 PM
Van Roco zelf geen digitale soundversie.

Bron: http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HLD#S%C3%A9rie%2062

- De batterijkast dient inderdaad standaard voor de decoder.
- Echter zijn er wel personen die de luidspreker in de batterijkast hebben steken en de decoder op de plaats waar men deze steekt bij de oude 62's met de dikke motor.

Mag ik aannemen dat er nooit een 62-er is uitgeleverd door Roco mét dikke ronde motor én platine met decoder interface ?

Erik

itchy

Citaat van: eve op 24 februari 2017, 19:37:53 PM
Citaat van: OlivierV op 24 februari 2017, 19:20:18 PM
Van Roco zelf geen digitale soundversie.

Bron: http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HLD#S%C3%A9rie%2062

- De batterijkast dient inderdaad standaard voor de decoder.
- Echter zijn er wel personen die de luidspreker in de batterijkast hebben steken en de decoder op de plaats waar men deze steekt bij de oude 62's met de dikke motor.

Mag ik aannemen dat er nooit een 62-er is uitgeleverd door Roco mét dikke ronde motor én platine met decoder interface ?

Erik
Ik denk dat je dat mag aannemen ja.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OlivierV

Citaat van: eve op 24 februari 2017, 19:37:53 PM
Citaat van: OlivierV op 24 februari 2017, 19:20:18 PM
Van Roco zelf geen digitale soundversie.

Bron: http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HLD#S%C3%A9rie%2062

- De batterijkast dient inderdaad standaard voor de decoder.
- Echter zijn er wel personen die de luidspreker in de batterijkast hebben steken en de decoder op de plaats waar men deze steekt bij de oude 62's met de dikke motor.

Mag ik aannemen dat er nooit een 62-er is uitgeleverd door Roco mét dikke ronde motor én platine met decoder interface ?

Erik

Kan je zeker vanuit gaan. ;) Technisch gezien moest iemand een andere print ontwerpen voor een 21mtc decoder zou het wel een poepsimpele operatie zijn om dat te digitaliseren, maar dat is het nu ook al.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Daag Erik niet uit  ;) ;) 8) 8) 8) en mijn portemonnee ook niet, want ik heb ook (te) veel van die 62-63'en
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 24 februari 2017, 20:07:29 PM
Daag Erik niet uit  ;) ;) 8) 8) 8) en mijn portemonnee ook niet, want ik heb ook (te) veel van die 62-63'en
ik heb er van elk nr minstens eentje, die laatste niet meer,daar die van VBV natuurgetrouwer is(infra)

Waterman

Citaat van: OlivierV op 24 februari 2017, 19:20:18 PM
- Echter zijn er wel personen die de luidspreker in de batterijkast hebben steken en de decoder op de plaats waar men deze steekt bij de oude 62's met de dikke motor.

Dat is een interessant weetje! En zou het ook mogelijk zijn om bij de oudere modellen de luidspreker gewoon onder de kap te steken?
(Gezien de batterijkast bij de oudere modellen volledig gevuld is met extra gewicht)

OlivierV

Citaat van: SuSke op 24 februari 2017, 20:07:29 PM
Daag Erik niet uit  ;) ;) 8) 8) 8) en mijn portemonnee ook niet, want ik heb ook (te) veel van die 62-63'en
Het was maar een hersenspinsel. :D

Die van mij zijn gelukkig al netjes omgebouwd. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krispy

een interessant weetje! En zou het ook mogelijk zijn om bij de oudere modellen de luidspreker gewoon onder de kap te steken?
(Gezien de batterijkast bij de oudere modellen volledig gevuld is met extra gewicht)


Dit gaat eigenlijk zonder probleem , in het kastje onderaan(bij deze met dikke motor) past juist een ronde speaker , men hoeft enkel een paar gaatjes in de plastiek maken zodat het geluid eruit kan (gaatjes naar onderkant wel te verstaan )
Heb dat hier bij al men oude roco modellen  gedaan 😉
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Waterman

Citaat van: krispy op 24 februari 2017, 23:23:48 PM
Dit gaat eigenlijk zonder probleem , in het kastje onderaan(bij deze met dikke motor) past juist een ronde speaker , men hoeft enkel een paar gaatjes in de plastiek maken zodat het geluid eruit kan (gaatjes naar onderkant wel te verstaan )
Heb dat hier bij al men oude roco modellen  gedaan 😉

Kris, heb je daar soms een foto van?

krispy

Zal eind volgende week een paar maken en posten , ben vanaf morgen een paar dagen weg vandaar
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Davy

Citaat van: krispy op 24 februari 2017, 23:23:48 PM
Dit gaat eigenlijk zonder probleem , in het kastje onderaan(bij deze met dikke motor) past juist een ronde speaker , men hoeft enkel een paar gaatjes in de plastiek maken zodat het geluid eruit kan (gaatjes naar onderkant wel te verstaan )
Heb dat hier bij al men oude roco modellen  gedaan 😉

Probeer de speaker in de loc zelf te plaatsen in plaats van in de batterijkast. Je geluid gaat anders veel scherper klinken. Ik heb het zelf ondervonden met de Roco 5317. Nu heb ik een mooie zware klank zoals het hoort. dag en nacht verschil.
Kzou zeggen, gewoon zelf eens testen als je twee soundversie's hebt van hetzelfde type.