Nieuwe wielen voor de Olaerts/Heljan type 150/reeks 15

Gestart door Brunel, 19 februari 2017, 16:59:49 PM

Brunel

Alweer tien jaar gekeden kocht ik een Olaerts type 150 voor de TEE rijtuigen van Trix. Het model is gemaakt door Heljan en Heljan gebruikte in die jaren wielen die voor een beroerde stroomafname zorgden. Ik vond het model onbruikbaar. Tegenwooordig gebruikt Heljan weer uitstekende wielen en die zijn als reserveonderdeel te bestellen.
Voor een kort verslag bij de Noorderburen.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73046.msg3221726586/topicseen.html#msg3221726586

Wat betreft rijzekerheid een metamorfose.

ERVIN

Dat Heljan tegenwoordig wel goede wielen gebruikt daar ben ik toch niet zo zeker van hoor , de foto die je laat zien van de Heljan wielen zijn dezelfde wielen als die onder de Class 66ers zitten , en die zijn hier gelukkig ook vervangen door betere exemplaren. ;)

Brunel

#2
Dit zijn prima wielen Ervin. Doen niet onder voor Rocowielen.

Herwig


Brunel

Ik heb ook een Heljan class 66 en dat zijn weer niet dezelfde wielen. Deze wielen hebben echt een heldere nikkellaag, net zoals de Rocowielen die Erik in dat andere draadje gebruikt.

Los daarvan. Ik was van plan de wielen van mijn class 66 te vervangen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Eén keer goed schoongemaakt en nu rijdt het model al bijna twee jaar probleemloos mee op de oorspronkelijke wielen.

Hoe het ook zij, de waardeloze wielen die Heljan een jaar of tien geleden gebruikte, zijn al vrij lang van de nieuwe modellen verdwenen. Mijn type 150 rijdt nu voor het eerst probleemloos.