Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

kopen via ebay

Gestart door factageklerk, 17 februari 2017, 13:13:18 PM

janieburton

Citaat van: factageklerk op 28 februari 2017, 18:44:41 PM
Er komt maar geen einde aan dit verhaal, de verkoper uit de VS had alles nog eens nagetrokken. USPS zou het pakket wel degelijk naar Belgie gestuurd hebben en het zou al 5 februari in Brussel gearriveerd zijn. Ik heb bij Bpost eens geïnformeerd die deden ook de uitleg over de douane en zo en dat men daar momenteel met een achterstand zat, ze vroegen ook de traceernummer en volgens hun is het pakket nog steeds vanuit de VS onderweg naar hier want zowel bij hun als de douane hebben ze geen gegevens kunnen terugvinden grrrr >:(

Je pakje zal bij de douane liggen en zolang ze het niet vrijgeven zal de "track en trace" niet veranderen.
 

bellejt

zal gewoon wachten zijn tot je een brief krijgt om alle taxen erop te betalen.Als het wat met mini camera's te maken of zendapparatuur heeft wordt het mss in beslag genomen ook of moet je er afstand van doen of een ganse reeks vragen beantwoorden.Is steeds zo als er wat uit amerika of china aankomt dat prijzig is.
Ik heb zojuist een voeding in NL besteld want dezelfde voeding komt met alle bijhorende taxen duurder uit dan dat ik ze hier koop. Behalve als je er een container van besteld :)

factageklerk

Is dat nu niet om van te huilen , men weet hier zowel bij de post als douane nergens van. Volgens de US post zou het hier in Belgïe zijn, de verkoper had een onderzoek laten openen en volgens US post  is het in Belgïe. Frustrerend
 

Break302

heb je al eens geprobeerd direct de postbode aan te spreken.
Ik had in Engeland nieuws asjes besteld voor een Heljan lok.
Na 3 weken vraag ik aan de passerende postbode of dat normaal is, of Engeland dan toch zo ver van hier is !
Resultaat s'anderendaags had die brave man mijn wieltjes bij, er stond geen huis nummer op de brief  :-\
Vroeger kende elke postbode de mensen in het dorp waar hij rond ging, maar tegenwoordig wisselen die ook regelmatig waardoor zulke brieven gemakkelijk blijven liggen !

Jos

factageklerk

Citaat van: Break302 op 17 maart 2017, 11:20:59 AM
heb je al eens geprobeerd direct de postbode aan te spreken.
Vroeger kende elke postbode de mensen in het dorp waar hij rond ging, maar tegenwoordig wisselen die ook regelmatig waardoor zulke brieven gemakkelijk blijven liggen !

Jos

de postbode nog niet maar wel al op het kantoor en wat telefoontjes naar de posthoofdzetel, klantendienst
 

nederbelg

Hoi,

Ik wil eigenlijk geen nieuw topic aanmaken maar door willen gaan op deze.

Ik heb iets gekocht op Ebay.
Bij ontvangst bleek dat de verkoper een verkeerd item heeft opgestuurd.
Wat is nu de gangbare weg?

Ik stuur het pakketje terug en wacht op het juiste item?
Of ik wacht op het nieuwe item en stuur dan pas het verkeerde retour?
En wat met de extra verzendkosten? Wie betaalt deze?

Dave

Havoc

Al 2x zoiets voorgehad. Je begint eerst met de verkoper te contacteren en dan spreek je met hem af. Een keer heb ik het verkeerde gewoon mogen houden (was ook maar enkele euro), de andere keer heb ik het verkeerde terug gestuurd en bij het goeie item zat de prijs van mijn postzegels er gewoon bij. Als ik me niet vergis is er zelf een knop ergens om te melden dat je het verkeerde ontvangen hebt.

Was wel binnen europa, geen idee hoe het gaat als de douane er tussen komt. Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

BC911

Zoals hierboven inderdaad even in je ebay-account aanklikken dat het verkeerde item geleverd werd, en dan even met de verkoper contact opnemen om het op te lossen. Een correcte verkoper maakt daar geen problemen van om de verzendkosten terug te betalen. Alles hangt natuurlijk af van de waarde van de spullen en wat er eventueel vermeld stond in de aankondiging ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

#23
Citaat van: BC911 op 01 maart 2019, 13:39:02 PM
Zoals hierboven inderdaad even in je ebay-account aanklikken dat het verkeerde item geleverd werd, en dan even met de verkoper contact opnemen om het op te lossen. Een correcte verkoper maakt daar geen problemen van om de verzendkosten terug te betalen.

En daar speelt dan weer het voordeel van met PayPal te betalen.
Als je de "verkeerd item geleverd" knop aanklikt, gaat er ook automatisch een belletje rinkelen bij PayPal, en als het geschil niet opgelost geraakt komen zij met de meest efficiente oplossing aandraven.
Dat weten verkopers doorgaans ook, en daardoor wordt menig geschil in der minne geregeld...

;)

mardig23

Dat is inderdaad waar Rudy.

Verkopers die Paypal betalingen aanvaarden zullen zelden dit soort problemen uit de weg gaan, en een oplossing voorstellen.
Zoniet komt Paypal meestal tussen. :)

Onderschat zeker ook Ebay zelf niet. Ik heb in het verleden wel eens een koper gehad die in een veiling met meerdere bieders, weigerde te betalen. Ebay heeft dat toen bemiddelt, en uiteindelijk opgelost voor mij ;D

Ik ben er fan van, maar het is wel een kostelijk grap aan het worden. Paypal 4% fee, en Ebay gaat op 1 maart van 8% naar 10%.

Mvg Karl

SuSke

Citaat van: mardig23 op 01 maart 2019, 14:19:06 PM
... Paypal 4% fee, en Ebay gaat op 1 maart van 8% naar 10%.

Een beetje een monopoly-positie van de beide service die eigenlijk één zijn ?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Citaat van: mardig23 op 01 maart 2019, 14:19:06 PM
... Paypal 4% fee ...

Wanneer betaal je kosten voor PayPal ? Ik heb dat nog nooit voorgehad.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

Citaat van: modelbaanHO op 02 maart 2019, 08:21:55 AM
Wanneer betaal je kosten voor PayPal ? Ik heb dat nog nooit voorgehad.

Kosten voor Ebay en PayPal betaal je enkel als verkoper,
Koper betaalt enkel aankoopprijs en verzendkosten.

;)