Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

kopen via ebay

Gestart door factageklerk, 17 februari 2017, 13:13:18 PM

factageklerk

Hallo ,

Heeft er hier iemand ervaring met het hulpbeleid van ebay? ik had via ebay iets gekocht uit de Verenigde Staten, en met Visa betaald eind Januari. Maar ik heb nog steeds niets ontvangen en de zendings info via usps tracking blijft nu al een week dezelfde. geprobeert van de verkoper te contacteren tot nu toe geen antwoord ontvangen. Dan maar gemaild naar ebay want hen bellen gaat blijkbaar niet. kan iemand mij wat advies/raad/hulp geven over hoe ik dit kan aanpakken. Dit is de eerste keer dat ik zoiets voor heb een moeilijke transactie.
 

bellejt

ff afwachten want de douane kan tot 3 weken clairing vragen.Anders dispuut openen op ebay van pakketje niet ontvangen.

dani

maak je voor de toekomst een paypal account aan.

Die biedt kopersbescherming en dat werkt goed !  Ik heb het (helaas) al enkele keren moeten inroepen en was steed goed geholpen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Lange Trein

Dag Joris,

Waar bevindt het pakje zich volgens UPS?

Als de trackinggegevens zeggen dat er iets op weg is naar jou en het komt van de verkoper is er mogelijks niets anders aan de hand dan dat de douane grondig inspecteert.

Geduld, geduld en nog eens geduld. De verkoper heeft het ook niet meer in de hand.

Met vriendelijke groeten,
Denis

factageklerk

Heb al mail gestuurd naar ebay  afwachten het item was gekocht op 28/1/2017 en betaald met visa. Geschatte levertijd was 2 tot 6 februari
 

Ronald

Kan zo maar een aantal weken duren..... geduld, geduld. Al is het wel raar dat de verkoper zich niet meld.

Ik zou even een week of 2 afwachten.

marc goovaerts

Maar niet te veel geduld !
Ooit een bende Herpa-N gekocht in Engeland. Nooit gezien. Eerst had hij het zogezegd teruggekregen omdat mijn adres niet klopte, daarna zou hij het nog eens sturen (naar hetzelfde adres natuurlijk). Weer niks. Ondertussen was ik zo geduldig geweest dat de termijn om bij e-bay/paypall te kunnen klagen voorbij was...

Havoc

Douane speelt graag verstoppertje. Soms sturen ze dan ook zogezegd een brief waarin ze willen weten wat je betaald hebt. Die brief zie je nooit en dan krijg je van de verkoper de vraag waarom het pakket terug gekomen is.

Problemen met verkopers op ebay heb ik nog nooit gehad. Met de douane en besteldiensten daarentegen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tunnelmotor2000

De douane... je kunt niet met maar ook  niet zonder. Mannen hebben serieuze bevoegdheden en zijn de sterkste in geval van conflict.
 

factageklerk

Citaat van: Lange Trein op 17 februari 2017, 13:25:33 PM
Dag Joris,

Waar bevindt het pakje zich volgens UPS?

Als de trackinggegevens zeggen dat er iets op weg is naar jou en het komt van de verkoper is er mogelijks niets anders aan de hand dan dat de douane grondig inspecteert.

Geduld, geduld en nog eens geduld. De verkoper heeft het ook niet meer in de hand.

Met vriendelijke groeten,
Denis

Wel op usps track stond het volgende ; your item departed a transfer airport in metropolitan area brussels belgium on february 5, 2017 at 10.24 am. the item is currently in transit to the destination en dat bleef sindsdien zo ongewijzigd. heb via ebay een bericht naar de verkoper gestuurd tot heden toe geen reactie.
 

Lange Trein

Dag Joris,

Als ik jouw antwoord zo leed, dan zal de verkoper ook niet veel meer kunnen zggen of antwoorden. UPS heeft te kennen gegeven dat zij het pakket weldegelijk ontvangen hebben en dat het zelf onderweg is(was) naar bestemmeling. Is er op de UPS site geen vak waar je een claim kan ingeven wegens het niet afleveren van een onderweg zijnde pakje?
Met vriendelijke groeten,
Denis

dani

meestal kan zo een claim enkel door de verzende geopend worden.....    dus je moet de verzender zo ver krijgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

factageklerk

Citaat van: Lange Trein op 20 februari 2017, 13:39:26 PM
Dag Joris,

Als ik jouw antwoord zo leed, dan zal de verkoper ook niet veel meer kunnen zggen of antwoorden. UPS heeft te kennen gegeven dat zij het pakket weldegelijk ontvangen hebben en dat het zelf onderweg is(was) naar bestemmeling. Is er op de UPS site geen vak waar je een claim kan ingeven wegens het niet afleveren van een onderweg zijnde pakje?
Met vriendelijke groeten,
Denis

Heb ik proberen in te vullen maar is niet gelukt omdat ik niet over voldoende info beschikte, heb vandaag via ebay nog maar eens contact opgenomen met de verkoper. Het ergste van al is dat eigenlijk het pakket niet voor mezelf bestemd is maar voor een vriend van me die geen ebayaccount heeft en weet hoe ermee te werken, het was trouwens een vrij prijzig object. Zojuist heeft de verkoper geantwoord dat ze het gaan nakijken  via de tracking waar het zich bevind. er kan pas na 30 blijkbaar een schadeclaim worden ingediend. Ebay heeft ondertussen ook al van zich laten horen zij zeggen dat ik betaald heb via paypal en dat ik volledig beschermd ben , raar want ik betaalde met visa...... moest het nodig zijn kan iemand hier me bij helpen ? het is de eerste keer dat ik dit meemaak bij ebay en voor mij is het allemaal chinees
 

eric

"het was trouwens een vrij prijzig object"?
Dan ligt het pakje zeker bij de douane en mag je u waarschijnlijk aan prijzige taxen verwachten.

factageklerk

Er komt maar geen einde aan dit verhaal, de verkoper uit de VS had alles nog eens nagetrokken. USPS zou het pakket wel degelijk naar Belgie gestuurd hebben en het zou al 5 februari in Brussel gearriveerd zijn. Ik heb bij Bpost eens geïnformeerd die deden ook de uitleg over de douane en zo en dat men daar momenteel met een achterstand zat, ze vroegen ook de traceernummer en volgens hun is het pakket nog steeds vanuit de VS onderweg naar hier want zowel bij hun als de douane hebben ze geen gegevens kunnen terugvinden grrrr >:(