Heren,
Een vraag mijnentwege, ik ben nu al 3 weken aan het piekeren om mijn defintief baanplan te ontwerpen, maar verder als de contouren van de beschikbare ruimte ben ik niet gekomen. honderden voorbeelden gezien op het www, vele waarvan ik denk "hmm hier zit een bruikbaar stukje in" , maar ik krijg het niet op papier. Ik heb een foute verbinding in mijn synapsen, ik heb nl geen fantasie, ik kan me niks voorstellen en ik kan niet tekenen. Daarom denk ik dat ik ga samenstellen uit stukken die ik vind op foto's en tekeningen. Maar nu is mijn vraag: Met wat beginnen? met het (de) station(s), met de opstelsporen? met de keerlus? Ik weet dat dit een vreemde vraag is, uiteindelijk moet ik mijn eigen idee uitvoeren, maar dan kom ik weer terug op mijn voorstellings/fantasie vermogen dat me ontbreekt. Mijn vorige banen waren van het typische Marklin-spaghetti soort. Veeel wissels, veeel loks op de sporen, maw, wel leuk om te programmeren in Koploper, maar veel te druk om maar te kijken. Nu wil ik het anders aanpakken, Geen Marklin meer maar dc, en sober aankleden. Ik dacht toen ik de beslissing had genomen dat het een goede aanpak was en wel haalbaar, echter stuit ik nu op het idee en ontwerp probleem.
Daarom graag wat tips om een start te maken, waarschijnlijk zoek ik het te moeilijk, wat ik uiteindelijk wil is mijn treinen te zien rijden rond de kamer wijl ik aan mijn andere hobby's werk en knutsel.Haalbaar met rekening houdend van mijn rugprobleem, daarom komt de baan op 110cm hoogte zodat ik me niet te extreem moet bukken.
Ik kijk uit naar de reacties
mvg
Dirk