Mehano H0 HLD77 met Plux22 interface

Gestart door eve, 10 februari 2017, 17:40:46 PM

itchy

Citaat van: Break302 op 15 februari 2017, 21:25:30 PM
Citaat van: eve op 11 februari 2017, 17:11:09 PM
Om ontgoochelingen te voorkomen :

de PCB is ontworpen voor een Lokpilot V4 Plux22, niet voor een Loksound V4 Plux22.

Erik

Elke print die ontworpen is om met LP Pux 22 te gebruiken kan even goed met de LS Plux 22 gebruikt worden !
Wel heeft men dan 2 functie uitgangen minder, dus minder lichtschakelingen mogelijk.
Jos
Jos, volgens mij slechts 1 functie-uitgang minder (geen AUX7)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Break302

Behalve dan als men een power pack aansluit of de susi functie van de plux aansluiting gebruikt , dan is men zelf in sommige gevallen ook 5 en 6 kwijt.
Ik lees daar niets over in de handleiding maar zie het wel bij het instellen via de lokprogrammer.
Dit geld dus wel niet voor deze print voor de 77.

jos

stoomlokje

Citaat van: eric op 11 februari 2017, 07:38:14 AM
Sakia, je moet naar erik(punt)verleysen(apenstaart)gmail(punt)com mailen.  ;)
Uw berichtje is bij mij terecht gekomen.

excuseer mij , is ondertussen in orde gekomen,
Bedankt om het even te melden.


Saskia

eve

Citaat van: Break302 op 15 februari 2017, 21:25:30 PM

Elke print die ontworpen is om met LP Pux 22 te gebruiken kan even goed met de LS Plux 22 gebruikt worden !
Wel heeft men dan 2 functie uitgangen minder, dus minder lichtschakelingen mogelijk.
Wat betreft die weerszijde rood, dit is met alle decoders doe baar op voorwaarde dat de rode en witte lichten apart aangesloten zijn !
Bij de echte loks gaat dat iets gemakkelijker, daar is het gewoon een schakelaar in de juiste stand zetten !

Jos

1. "Elke print die ontworpen is om met LP Pux 22 te gebruiken kan even goed met de LS Plux 22 gebruikt worden !"

Dat is absoluut niet waar. De Loksound is 9 mm langer dan de Lokpilot. Er moet dus zeker ruimte voorhanden zijn in de lok.
En een Loksound is niet gelijk aan een Loksound. De Loksounds hardware revisie 41 hebben in totaal 6 AUX. De Loksounds hardware revisie 43 hebben in
totaal 8 AUX. Op deze print hangt de cabineverlichting aan AUX7. Die mankeert op de Loksound. Door bijzetten van een extra functiedecoder (ca 8 € (1 uitgang)) kun je dat bijsturen.

Hoe herken je een Loksound hwr 43 ? Want het staat niet op de verpakking...



De IC in het gele kader moet 8 pootjes hebben.

2."Wel heeft men dan 2 functie uitgangen minder, dus minder lichtschakelingen mogelijk."

De Loksound heeft maar 1 functieuitgang minder. Tenminste als je geen gebruik maakt van SUSI, PowerPack ed. Het is te omzeilen met een functiedecoder met meerdere uitgangen.

Ik heb bepaalde teksten in dit draadje aangepast om misverstanden te vermijden.

Erik

eve

Het zou een grote hulp zijn voor ons als modelbouwer als de NMBS zou beslissen dat bij het voeren van 2 x wit in de rijrichting het derde wit (kop of neus) steeds verplicht zou worden...

Erik

stoomlokje

vandaag de prachtige PCB'tjes toegekomen , dat was snel.

Saskia