Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mehano H0 HLD77 met Plux22 interface

Gestart door eve, 10 februari 2017, 17:40:46 PM

eve

Ik heb een print voor deze machine ontwikkeld met een Plux22 interface.



Met behulp van een ESU Lokpilot V4 kan ik nu de volgende seinbeelden hebben :



...en nog twee dynamische seinbeelden : https://youtu.be/LvqfAgHfXs0

Met een LokSound Plux22 hardware revisie 43 gaat het ook, maar dan heb je geen AUX7 (cabineverlichting).

Belangstellenden voor deze print (ik heb er enkele over) kunnen met mij contact opnemen : erik(punt)verleysen(apenstaart)gmail(punt)com

Erik

ceuleer

Amai Erik, knappe print.  8)
Dit lijkt gemakkelijk te installeren, wel is het precies de bedoeling dat de leds ineens vervangen worden door andere leds, omdat de aansluiting van de originele strips met leds ontbreekt.
Of zijn de originele leds nog te gebruiken op deze print, door één of andere aanpassing ?

eve

Citaat van: ceuleer op 10 februari 2017, 17:59:49 PM
Amai Erik, knappe print.  8)
Dit lijkt gemakkelijk te installeren, wel is het precies de bedoeling dat de leds ineens vervangen worden door andere leds, omdat de aansluiting van de originele strips met leds ontbreekt.
Of zijn de originele leds nog te gebruiken op deze print, door één of andere aanpassing ?

Best de originele gele vervangen door warm witte. De led's moeten ook afzonderlijk aanstuurbaar zijn.
De neusled is verhuisd van de print naar de kast.

Erik

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

Eric, je hebt van mij ook een mailtje.

Saskia

eric

Sakia, je moet naar erik(punt)verleysen(apenstaart)gmail(punt)com mailen.  ;)
Uw berichtje is bij mij terecht gekomen.

ERVIN

Weer prima voor mekaar gekregen Erik  , maakt de loc direct een pak realistischer.  ;)

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

B_Modelbouw

Oei, ik lees ik heb er enkele over ...

Tenzij Erik zegt er er zo veel interesse dat ik nog een kleine serie maak.
Ik heb alvast interesse om mijn lokomotiefpark van de reeks 77 onder
handen te nemen (7 stuks) zodat bij sommigen de ESU sound 3.0 en 3.5
vervangen kan worden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


eve

Citaat van: B_Modelbouw op 11 februari 2017, 12:02:59 PM
Oei, ik lees ik heb er enkele over ...

Tenzij Erik zegt er er zo veel interesse dat ik nog een kleine serie maak.
Ik heb alvast interesse om mijn lokomotiefpark van de reeks 77 onder
handen te nemen (7 stuks) zodat bij sommigen de ESU sound 3.0 en 3.5
vervangen kan worden.

Bert,
Stuur me een mailtje aub.
We werken wel iets uit.
Erik

eve

#10
Om ontgoochelingen te voorkomen :

de PCB is ontworpen voor een Lokpilot V4 Plux22.

Met een LokSound Plux22 harware revisie 43 gaat het ook, maar dan heb je geen AUX7 (cabineverlichting).

Erik

itchy

Beste Erik, het voorlaatste seinbeeld (2 rode sluitlichten aan elke zijde), wordt dit in de praktijk gebruikt?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

eve

Citaat van: itchy op 15 februari 2017, 07:51:12 AM
Beste Erik, het voorlaatste seinbeeld (2 rode sluitlichten aan elke zijde), wordt dit in de praktijk gebruikt?

Ja. Ik heb daar zelfs foto's van.
Bij de officiële "opening" van de elektrificatie Herentals-Mol kwam de inhuldigingstrein AM08 uit Herentals binnen op spoor 1 in Mol. Dat is tegenrichting. Op dit spoor stond een blauwe Infrabel-diesel 30 meter verder in de richting van Neerpelt als "beschermingslok". Hij toonde dubbelrood aan de AM-08-kant én dubbelrood aan de Neerpelt-kant ter waarschuwing voor de treinen die uit Neerpelt kwamen.

Ook de andere rangeermachinisten die ik sprak wisten van die mogelijkheid, maar zij maakten daar weinig of nooit gebruik van.

Dit is kijkrichting Neerpelt.


Dit is kijkrichting Herentals met de AM08 op de achtergrond.


Bij het ontwerpen van de print heb ik besloten dit signaalbeeld er bij te nemen.
Anders riskeerde ik de opmerking "Kan dat niet ?".
En nu, als je niet wil, moet je het niet gebruiken...

Erik


itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Break302

#14
Citaat van: eve op 11 februari 2017, 17:11:09 PM
Om ontgoochelingen te voorkomen :

de PCB is ontworpen voor een Lokpilot V4 Plux22, niet voor een Loksound V4 Plux22.

Erik

Elke print die ontworpen is om met LP Pux 22 te gebruiken kan even goed met de LS Plux 22 gebruikt worden !
Wel heeft men dan 2 functie uitgangen minder, dus minder lichtschakelingen mogelijk.
Wat betreft die weerszijde rood, dit is met alle decoders doe baar op voorwaarde dat de rode en witte lichten apart aangesloten zijn !
Bij de echte loks gaat dat iets gemakkelijker, daar is het gewoon een schakelaar in de juiste stand zetten !

Jos