Goover Models 2017

Gestart door traxx2837, 02 februari 2017, 22:57:15 PM

efl045

Citaat van: Sicco op 01 juli 2018, 08:14:46 AM
Ik hoop dat er nu een definitief einde aan deze farce is gekomen
't Ja, een farce is het zeker, die is al failliet van 4/6 en 't staat ook vanaf die dag gepubliceerd, net geen maand dus, en toch leek niemand het te weten... of wilden/durfden degenen die het wisten niets zeggen?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een computerwinkel en de dag van het failissement had iedereen iedereen al verwittig, ik kon na een paar dagen al met de curator mijn PC ophalen die daar stond. Op zo momenten is het snel reageren geboden.
En dat was allemaal nog voor een forums waren, je vraagt je soms af wat het voordeel van een forum is, mag er daar alleen goed nieuws gebracht op worden? 
't Had van mij zelfs een artikeltje mogen zijn in de laatste MSM, daar kopen we toch ook die boekskes voor, voor waar me moeten zijn om iets te kopen en voor waar we beter wegblijven?

Jurgen

Wordt er dan nu niets verkocht via de curator?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Val-Rikard

Op het forum kon je al heel lang aanvoelen in welke richting de wind aan het waaien was.
Te veel mensen hadden al veel te lang klachten, van een verassing kan je dus niet echt spreken.
Een soort betrouwbaarheid label per winkel of producent is misschien een idee voor de volledige sector.
Gewoon een aantal op voorhand vastgelegde criteria opgesteld door de sector zelf, één of andere consumenten organisatie of modelspoor blad.  ::)  ;) 

Metpetergaathetbeter

@Sicco,wijze woorden ook al komen ze niet van mij  :)  ;)

Metpetergaathetbeter

#94
Citaat van: efl045 op 01 juli 2018, 09:16:33 AM
En dat was allemaal nog voor een forums waren, je vraagt je soms af wat het voordeel van een forum is, mag er daar alleen goed nieuws gebracht op worden? 
't Had van mij zelfs een artikeltje mogen zijn in de laatste MSM, daar kopen we toch ook die boekskes voor, voor waar me moeten zijn om iets te kopen en voor waar we beter wegblijven?
dat moet je dan al weten en die zal daar zelf niet met te koop gelopen hebben,anderzijds jammer dat hij hier ook tot laatst zaken te koop mocht aanbieden en waar mogelijks.......................laten we dan maar hopen dat het niet zo is ! Jammer en als zo vaak teveel hooi op de vork genomen zeker?  :(

Peter

Persoonlijk vind ik dit een hele droevige zaak, want ik was heel goed bevriend met David.
En ja, hij heeft fouten gemaakt dat geeft ik ook grif toe, maar die waren ook niet helemaal alleen zijn schuld.
Niet iedereens is een goed zakenman hé. Ikzelf heb een goede maand geleden nog materiaal bij hem besteld (diverse plastic sheets) en ook geleverd gekregen. 'voor de twijfelaars, heb de rekening en leveringsbon hier nog liggen)
Toe vertelde David dat hij er helemaal mee ging stoppen. Over faling is toen niet gesproken.
Positief is dat hij ook prachtige dingen heeft gemaakt, zoals oa. de GCI rijtuigen, station van Lier, goederenwagens en diverse plastic sheets.
Spijtig dat he zo geeindigt is.
Ben wel eens benieuwd welke handelaar de stock van bv. bovenstaande artikelen te koop zal aanbieden, want zoals we weten: de ene zijn dood is....
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#96
Citaat van: Jurgen op 01 juli 2018, 11:01:13 AM
Wordt er dan nu niets verkocht via de curator?

Alles wat met het bedrijf te maken heeft zal (openbaar) verkocht worden, maar dat is mogelijk nog niet voor direkt.
Indien er werknemers zijn staan die bovenaan de lijst om betaald te worden.
Alle andere schuldeisers moeten zich aanmelden en die worden betaald in volgorde naar grootte van het bedrag, en de staat is zoals meestal de grootste schuldeiser.
En is dat niet zo dan komt dat wel, want vergeet niet dat, naast achterstallige betalingen aan de staat(belastingen,sociale lasten,pensioenkas enz.**), Curator, handelsrechtbank en héél die resem dure vogels ook betaald moeten en zullen worden!

Dus wie betaald heeft voor een lokje zal wel naar zijn centen kunnen fluiten...
Als je echter materiaal liggen hebt(bvb in herstelling) moet je zo snel mogelijk kontakt nemen met de Curator, zoniet wordt alles mee verkocht tijdens de openbare verkoop. Je moet uiteraard kunnen bewijzen dat het item van U is...
Citaat van: Val-Rikard op 01 juli 2018, 11:05:10 AM
Een soort betrouwbaarheid label per winkel of producent is misschien een idee voor de volledige sector.
Gewoon een aantal op voorhand vastgelegde criteria opgesteld door de sector zelf, één of andere consumenten organisatie of modelspoor blad.  ::)  ;) 

Rik, ik denk niet dat zoiets een haalbare kaart is, het lukt niet aan bedrijven om zich daarin te beveiligen, hoe zouden wij...
De handelaars/firma's die binnenkort failliet gaan weten dit doorgaans zo lang mogelijk te verbergen, iets zoals een vis op het droge, die blijft spartelen, al staat hij toch ten dode opgeschreven!

;)
**; Ik beweer niet dat dit hier het geval is, het zijn maar voorbeelden die ik aanhaal.

SuSke

#97
Inderdaad te verwachten en altijd een klein drama voor de gedupeerden en de gefailleerde zelf, want als ik het vonnis lees is David persoonlijk in faling gesteld.

Zoals Rudi aangaf: Als David je iets verschuldigd is (geld of materieel), moet je zo snel mogelijk (binnen de 30 dagen vanaf uitspraak van het vonnis - dus volgende week donderdag is de laatste dag) de Curator verwittigen met de nodige bewijsstukken.
Je komt inderdaad achter in de rij staan als "kleine" schuldeiser en je zal moeten wachten op nieuws tot het faillissement wordt afgesloten, ergens ten vroegste binnen 3 jaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Citaat van: Val-Rikard op 01 juli 2018, 11:05:10 AM
Een soort betrouwbaarheid label per winkel of producent is misschien een idee voor de volledige sector.
Gewoon een aantal op voorhand vastgelegde criteria opgesteld door de sector zelf, één of andere consumenten organisatie of modelspoor blad.  ::)  ;)
dat wordt serieus herrie, want dat gaat mensen die al met hun zaak in problemen zitten en met hun rug tegen de muur staan klanten kosten, dus reken maar dat je die zult gaan horen in zo´n geval.

Maar goed, treurig verhaal voor alle betrokkenen dit.

Val-Rikard

Citaat van: Floris op 01 juli 2018, 13:31:36 PM
Citaat van: Val-Rikard op 01 juli 2018, 11:05:10 AM
Een soort betrouwbaarheid label per winkel of producent is misschien een idee voor de volledige sector.
Gewoon een aantal op voorhand vastgelegde criteria opgesteld door de sector zelf, één of andere consumenten organisatie of modelspoor blad.  ::)  ;)
dat wordt serieus herrie, want dat gaat mensen die al met hun zaak in problemen zitten en met hun rug tegen de muur staan klanten kosten, dus reken maar dat je die zult gaan horen in zo´n geval.

Maar goed, treurig verhaal voor alle betrokkenen dit.

Dat is juist Floris, zo'n lijst zou meer schade dan voordeel kunnen berokkenen. Per slot van rekening heb je ook nog het forum waar je zaken kan melden.
Dit draadje is daar het bewijs van.

rgp

Allen,

Sommige hebben toch een heel grote doos pampers in voorraad.

Op dit forum melden ?  Dan wordt je het verwenst.

Die lijst meer slecht dan goed ? Neen, zoals gezegd: het zullen diegene zijn die al de hele tijd op het randje bengelen die van zich zullen laten horen.  als we toch vers bloed voor onze hobby wensen, dan hebben we de plicht (= vies woord in België) om die mensen te verwittigen, zodat ze na de eerste mislukte aankoop onze hobby vaarwel zeggen en er slechte reclame voor maken.

Roland

itchy

Weet iemand wie de curator is?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail



Vosje

Dus vandaag moeten jullie schuldvorderingen binnen zijn, het is dag 30, als jullie misschien nog iets willen teug zien.

maar geld van voorschotten, kan je al vergeten ...