Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Kompressor

Gestart door Peter, 01 augustus 2006, 17:20:11 PM

rixke rail

Heb bij een winkel van schildersgerief in Brussel een compressor van het merk Sparmax zien staan @ ? 189.00. Kent iemand dit merk.
zouden jullie het mij aanraden ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loco

Rixke,
Ik ken het merk niet, maar JanJozef heeft even terug er wel iets over opgemerkt.
Ik wil toch ook even opnieuw mijn mening geven over een compressor, ook al heb je dit niet gevraagd. Ik heb jarenlang als beginner en ik durgf gerust zzeggenook als gevorderde met een doordeweekse compressor gewerkt die je nu nog bij Hubo of elders kunt vinden voor 60 euro (min of meer). Geef dan nog eens 100 euro aan een eenvoudige Badger en je hebt voor jaren lang plezier. Je hebt ook nog een koppelstuk nodig voor aansluiting van de badger aan de compressor.
Deze compresoren zijn lawaaierig, hebben geen vochtafscheider, en hebben wel een drukregelaar en een veiligheid. Ideaal. Ik weet dat er andere meningen hierover bestaan, maar je mag gerust eens bij mij thuis naar mijn modellen komen kijken die ik hiermee gespoten heb. Ik heb de compressor nog altijd en ook de airbrush en kan altijd een demo geven. Je bent hiermee dan ook uitgenodigd, ik haal je wel af aan het station. Met duurdere spullen gaat het ook, maar niet noodzakelijk beter. Uiteindelijk is het nog altijd het ventje achter de airbrush die het moet doen.
Loco

janjozef

Met elke compressor kun je air-brushen alleen als dat lawaairige ding een uur staat te draaien naast je hoofd wordt je zot (ik niet ik ben het reeds lang, 50 jaar of zoiets). Een sparmax is voor hetgeen wij in modelbouw nodig hebben ideaal. Ik heb er ook zo een en ik ken nog enkele mensen die een hebben zijn er allemaal kontent over. Bij Ballien in Borgerhout staat hij samen met de Badger 150 voor 250? wat een goede prijs is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

Sorry, Loco heeft gelijk, ik had eroverheen gelezen blijkbaar, Janjozef.[:o)]
Ik weet dus nu dat het een goed merk is, zal me even gaan informeren in de winkel ??n dezer. Dank voor de info.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loco

Als je dan toch voor een Sparmax zou gaan, is het misschien raadzaam om eentje met een drukvat aan te schaffen + vochtafscheider. Een drukregelaar zal er wel opzitten. Een membraamcompressor wordt nog zelden gebruikt door airbrush gebruikers. Ik heb er nog ??n die in reserve staat voor in geval van en voor op verplaatsing, maar mijn veurkeur gaat toch uit naar eentje met een reservoir. Loco