Kompressor

Gestart door Peter, 01 augustus 2006, 17:20:11 PM

DelticPower

Hallo Allemaal, ook ik wil me even er mee bemoeien. De compressors van 12 volt zoals in de bouwmarkten en Aldi/Lidle is prul. Mooi om te laten zien wat je hebt, ongeschikt om te gebruiken. Zoals hier vernoemt zijn de complete compressoren uit  de bouwmarkt met ketel en BEVEILIGINGEN beter. Zelf heb ik er een van een echte comressorfabriek. Werkt grandioos. Maar.... in een schuur of garage gaat het wel, op zolder maakt het toch wel veel lawaai. En op en neer sjouwen is ook geen pretje. Ben daarom voor op zolder een compressor aan het bouwen van een bedrijfskoelingcompressor met het drukvat van een vrachtwagen. Heel belangrijk en daarom in het voorgaande met hoofdletters is de drukregelaar, overdrukbeveiliging.
Maak om geld uit te sparen geen bom onder uw treintafel, ook een koelcompessor kan uit elkaar spatten.[:(]
Groeten van Jan

wimmeke

Compresseur met tank van 25l met regelbare druk voor het ogenblik in MACRO in aanbieding zijnde 62? [:)]

Dreha

Ook bij Hubo in Schilde zijn er 2 compressors in aanbieding (79,95? / stuk).
- Met olie, 1500 W, tank 24 l, 8 bar, 208 l/min
- Zonder olie, 1100 W, tank 24l, 8 bar, 161 l/min

Wat is eigen lijk het verschil tussen met en zonder olie.[?]
En wat zijn de voor- en nadelen van beide?[?]
Is dit bruikbaar voor een airbrush?[?]

Zoveel vragen, hopelijk ook veel antwoorden.[:)]

wimmeke

ik iemand die er zoeen gebruikt voor Airbruch (semi-prof)maar ik weet niet of ze nog een aparte drukregelaar gebruikt(fijner regelbaar) zal er eens achter horen en laat dat dan wel weten [:)]

wimmeke

heb ondertussen even gebeld zij heeft nog wel een aparte waterafscheider geplaats en zet de druk om te airbruchen op 2bar [:)]

kasteel

??
Bij HUBO is er nu een aanbieding voor een compressor model POW 547 ? 76 euro - pk 375 W  - 8 liter en 5500 t/m
is dit een bruikbaar toestel voor een airbrush ??
groeten
Jan

janjozef

ja maar ge moet nog een vochtafscheider erbij kopen plus de nogige hulpstukken voor uwen aibrush aan te sluiten. vindt ge niet in den Hubo

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieseltje

Jan,

Ik heb datzelfde modelleke van Power Plus gekocht, en dat is een prima compressor.  'k moet wel zeggen dat ik nog niet echt ge-airbrushed heb, alleen wat testjes gedaan met m'n Iwata airbrush, en de compressor voldoet, blijft op druk (2 bar), zonder dat hij heel de tijd staat aan te springen.
Heb de compressor met de enkele aansluitnippels die erbij zitten al wel gebruikt om voor m'n dochter balonnen op te blazen, het zwembadje op te blazen,...   Voor die prijs : een aanrader.
Wat betreft koppelstukken naar de airbrusch, het enige wat ik in een metaalhandel gaan bijhalen ben is een koppelstuk om uw slang naar de airbrush op te bevestigen...  Een vochtafscheider heb ik nog niet aangekocht, ik moet nog verder experimenteren of dit echt nodig blijkt ??  

Benny

kasteel

@Janjozef
@dieseltje
bedankt voor de info- ga er waarschijnlijk zo ene kopen
groeten
Jan

janjozef

Geloof me voor mooi spuitwerk heb je een vochtafscheider nodig.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

Ik sta op het punt een airbrush en compressor te kopen.
Het budget dat ik hier voor wil gebruiken zit rond de 300?.
Nu is mijn vraag,welk merk en type van pistool en compressor gebruik ik best ?? en past dit in mijn budget ??
En wat heb ik verder nog nodig om een gode start te kunnen nemen.
GROETEN
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Met die 300 kom je zeker een heel eind. De badger 150 heb ik al enkele keren horen noemen [;)] en daarna komt het erop aan of je wel of niet een lawaaierige compressor wil.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

sommigen verkopen een setje, een sparmax compressor met een badger voor een kleine 300 euro, modelbouwcenter ballien in borgerhout heeft(had) dat. (niet die met zijn treinen)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

heb er eentje gekocht via Conrad. Een stukje goedkoper dan elders en werkt prima !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ludwig

Bedankt voor de reacties op mijn vraag .
Ga morgen op jacht voor een badger 150 en compressor.
GROETJES[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2