Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

wissel beveiliging

Gestart door edemul, 28 december 2004, 10:39:10 AM

edemul

Wie kan mij helpen met een schema om mijn elektrische wisselspoelen te beschermen tegen langdurige stroomtoevoer(analoge baan).
Of weet iemand een site waar ik daarover iets kan vinden?

Johnnytrein

edemul, En het gaat hier over wissels van het merk ?[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

Verschijnt in MSM onder de naam "Kiss" en wel zeer binnenkort! Het is niet alleen een kommando- maar ook een beveiligingssysteem met CDU's en Elektronische Schakelaars. Condensatorontlading dus zonder gevaar voor je schakelknopjes.
Zie ook in de rubriek "electrische wissels" en "Kiss".

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

edemul

Het betreft hier een wissel van Peco.
Ooit heb ik eens zo een schakeling gevonden op internet, maar zoals dat gewoonlijk gaat als je iets nodig hebt vindt je het niet meer.
Ik kan mij de betrokken internetsite niet meer herinneren.

tonycabus

Dan kom je met KISS zeker aan je trekken! De auteur heeft Peco-wisselmotoren gekozen omdat precies die nogal "gulzig" zijn.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Zulk schema vind je ok in het boekje "elektronische modelbaanbesturing, uitgeversmaatscahppij elektuur b.v., van P. De Bra, ISBN 90 70160 28 5
Ik denk niet dat het nog te koop is, maar misschien tweedehands of in een bibliotheek ...
Als je het niet kan vinden wil ik wel een kopie van het schema doormailen

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

citaat:
Geplaatst door edemul

Wie kan mij helpen met een schema om mijn elektrische wisselspoelen te beschermen tegen langdurige stroomtoevoer(analoge baan).
Of weet iemand een site waar ik daarover iets kan vinden?



Hi,

Het schema is hier te vinden samen met nog vele andere nuttige schema's
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/cdu.gif

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk