Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

B-Models 2017

Gestart door Gert1, 31 januari 2017, 17:58:14 PM

Sicco

Daar gaat het dus ook niet over  ;D

Davy

Juist de nieuwigheden bekeken en ik had toch stilletjes gehoopt op een 62/63 met twee koplampen, of een 64 of een 51 met twee koplampen, maar helaas :(

GDE

#32
Citaat van: Davy op 01 februari 2017, 17:28:38 PM
Juist de nieuwigheden bekeken en ik had toch stilletjes gehoopt op een 62/63 met twee koplampen, of een 64 of een 51 met twee koplampen, maar helaas :(
ben ik toch niet de enige die op een model van de 51 en 62 met enkele koplampen van VBV zit te wachten  :D als ik goed heb gelezen en mag geloven wat op het forum staat zou de 55 met enkele koplampen niet zonder derde frontlicht uit komen . Als VBV dezelfde neus van de 55 gebruikt voor de 62 dan kunnen we waarschijnlijk nog lang hopen op een 62 met enkele koplampen . Nu enkel VBV weet daarover meer . Voor mij bevat de nieuwe catalogus helaas geen enkele 59,62,91 die net na 1971 heeft rond gereden (tp3 schildering met 4 cijferige nummering ) waarom kan men bij het produceren van bv een 91 in tp 3 geen serie met 4 cijfers erbij doen ?  Meestal werd net na 1971 de 6 cijfers  overschilderd en 4 cijfers geplaatst .

Sicco

De 55 en 62 zijn twee verschillende fabrikanten, twee verschillende mallen.
Wat ook al op het forum is vermeldt is dat voor een 62 met enkele frontseinen een nieuwe mal gemaakt zou moeten worden. En dat voor het kunnen maken van een versie waar er maar drie van geweest zijn (of zes, maar dan moeten ook nieuwe bogies worden ontworpen). Dat zal zich nooit terugbetalen.

stevend

#34
hey Sicco

Misschien iets voor msm actie .
De vorige was de duikboot  ( reeks 23 ) en deze mal wordt ook niet meer gebruikt .
En je kan er trouwens ook geen ander locnr mee maken ook .

Sicco

Klopt, als de verwachting er zou zijn dat er 250 of meer van verkocht zouden worden zou dat kunnen
Dan doel ik dus op 250 mensen die specifiek de tweelichts versie willen ten opzichte van de vierlichts versie.
Zeg nooit nooit dus wat dat betreft.

GDE

Citaat van: Sicco op 01 februari 2017, 18:35:47 PM
De 55 en 62 zijn twee verschillende fabrikanten, twee verschillende mallen.
Wat ook al op het forum is vermeldt is dat voor een 62 met enkele frontseinen een nieuwe mal gemaakt zou moeten worden. En dat voor het kunnen maken van een versie waar er maar drie van geweest zijn (of zes, maar dan moeten ook nieuwe bogies worden ontworpen). Dat zal zich nooit terugbetalen.
bedankt Sicco voor deze info . Verklaard nu ook waarom er een verschil is tussen de trapjes en handrails bij beide modellen .

hapkin


Jurgen

Citaat van: itchy op 31 januari 2017, 20:24:29 PM
Mooie modellen , een (groot) deel vorig jaar  wel al aangekondigd, of eerder ... heb de 945 nog op m'n verlanglijstje staan (en allang besteld ;-), evenals een aantal containerwagens waar ik vol spanning op wacht.

Ik wacht nog op mijn 943, maar ook de 945 heb ik besteld.

Helaas was Modern Gala failliet vooraleer ik mijn 943 kon afhalen.

Voor de rest zit er dit jaar eigenlijk niets tussen dat ik echt wil hebben. Alleen het poststel met nieuw logo misschien, maar er staan nog een paar dingen in bestelling, dus zou dat een beetje te kostelijk kunnen worden als alles samen op de markt gegooid wordt...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

755philippe

Hallo,
Prijzen zijn ondertussen ook op de site van VBV te bekijken.
Mvg

755philippe

boby

je ne voie rien   8) sur le site
 

boby

OK,je voie maintenant  ;) merci
 

GDE

Menen die dat nu echt of een fout in hun catalogus , reeks 59 sound +smoke ? Een model uitbrengen als budget line en je dan verplichten smoke bij te nemen als je sound wenst . Basisprijs 169€ , met sound en smoke 339€ ! Sorry ze maar ik hoef geen rijdende sigaret op mijn modelbaan maar enkel een leuke loc met sound . Meestal is sound ongeveer 100€ erbij .  Misschien een mogelijkheid om de bassisversie te nemen en achteraf enkel sound inbouwen ?

itchy

Citaat van: 755philippe op 14 maart 2017, 14:04:19 PM
Hallo,
Prijzen zijn ondertussen ook op de site van VBV te bekijken.
Mvg

755philippe
En bij de Sgns+tankcontainers (pagina 10) staat 'uitverkocht'?! Ik heb er zo eentje in bestelling staan - de 54.100 - maar niks ontvangen, weet iemand wanneer die dan zijn uitgeleverd geweest?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

Als je hebt besteld krijg je een bericht wanneer ze beschikbaar zijn. Uitverkocht betekent in dit geval gewoon dat de oplage is uitverkocht met voorbestellingen